Veckans TV - V.18

Hej kära vänner som ni säkert har märkt så har det varit glest mellan inläggen här på bloggen och det beror endast på ett elakt virus som vägrar att släppa sitt tag om mig. Men ni ska veta att jag har en hel del inlägg som väntar på att skrivas och publiceras. Just nu är det tre stycken säsongsrecensioner, en premiär, två filmrecensioner, svaren på frågestunden samt ett och annat smått och gott som väntar på att dyka upp här på bloggen. Men vi börjar väl med att diskutera veckans avsnitt av The White Princess, Riverdale och Reign eller hur?



The White Princess 1x03 - Burgundy:
Lizzie har äntligen fött sin lilla baby Arthur och jag älskar att se hur både hon och Henry mjuknar lite och börjar inse att det är för honom dem nu kämpar. Älskade scenen när dem båda stod och diskuterade att dem båda egentligen bara är brickor i sina mödrars krig och genom detta ännu en gång finner att dem har mer gemensamt än dem tidigare trott. Gillar dock att även om Lizzie sökte sig till Henry på kvällen att dem visade att hon även hade motvilja till det. Visst hon gör mycket för sin egen skull och för att hjälpa andra, men ibland är det svårt att inte gilla Henry och Lizzie tillsammans. Annars kändes det som om detta avsnitt var ett enda långt avsnitt med lappskickande hit och dit. Jag vet att resan med Jasper till Burgundys har en stor betydelse men jag hade väldigt svårt för att ta in och gilla hela den storyn. Tyckte det var otroligt sorgligt när tjejen ramlade av hästen!
Jag gillade även att dem i denna serie visar dem upp att Jasper hade känslor för Margareth en gång i tiden. För tankarna tillbaka till The White Queen. 



Riverdale 1x12 - Anatomy of a Murder: Jag är inte en person som säger vad var det jag sa men ärligt talat vad var det jag sa. Jag visste väl att det var något mer bakom fasaden än att familjerna ligger i fejd med varandra pga lönnsirap! Att dem är släkt kom inte heller som en större chock, det är något som jag funderat på både en och två gånger. Däremot att det var pappa Blossom som dödade Jason var kanske inte direkt något jag funderat på mer ingående, utan det har endast varit en förbigående tanke precis som att det kunde ha varit vem som helst. Nu är frågan bara varför han hade gjort det? Men det kommer vi inte få reda på i det första tagen med tanke på det där slutet. Ett riktigt bra avsnitt om ni frågar mig. Vad tror ni hände? Jag har ingen aning just nu ärligt talat men det ska bli intressant att se säsongsavslutningen nästa vecka, och då tror jag att det händer ännu mer spännande saker. Kanske får vi möta Veronicas pappa för första gången också.  


Reign 4x11 - Dead of Night: Nu börjar det äntligen hända något i den här serien! Henry är mer än redo att charma brallorna av hovet för att vinna dem över på sin egen sida så att han kan ta över tronen istället för Charles. Till och med Narcisse är imponerad över denna nykomling som gör allt för att bevisa att han är redo. Tror han känner igen sig själv i den unge Henry eller vad tror ni? Mary har nu äntligen fått upp ögonen för vem Darnley är och han är en riktigt svin rent utsagt som endast vill ha kungatitlen för sig själv. Kul att se samarbetet med det engelska hovet och det skottska för att stoppa allting. Är fortfarande inte förtjust i Bothwell men det kommer nog senare. Och jag är en hopplös shippare i den här serien och trodde inte Luc för fem öre när han sa att han inte var förälskad i Claude, kanske bara är önsketänkande eller håller ni med mig? 
#1 - Elsa

Jag är förvånad över att jag tagit mig ända hit i Riverdale, men jag måste erkänna att jag gillade den bättre och bättre för varje avsnitt. I början störde jag mig typ på allt och alla, men nu tycker jag den är bra. Är dock lite besviken över mördaren, kändes ganska väntat.

Svar: Jo att mördaren var den det var kom inte som en chock dock vart jag sjukt förvånad över hur känslokallt det gick till! Jag störde mig väldigt mycket på stereotyperna i början och har väldigt svårt för Cheryl fortfarande men precis som du säger så växer den mer för varje avsnitt.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Linusdotter

tycker att Reigns säsong är bra, men inte lika bra som säsong 3! Gillar Riverdale mer och mer också!

Svar: Minns knappt säsong 3 just nu av Reign haha men tror det kan stämma :P
livinginfictionalworlds.blogg.se