Svar på Frågestunden



Vad gör mest ont; att slå i tån eller att bita sig i tungan? - Jag måste säga att slå i tån här då jag har haft erfarenhet av det. Att slå i tån så illa att man tappar nageln är inte en skön upplevelse måste jag säga!

Tycker du om godis? Vilken är din favorit? - Ja jag tycker om godis även om jag nyligen utmanat mig själv med att se hur långt jag kan gå utan att äta det. Borde inte vara några problem då jag höll mig i 3 år sist jag gjorde denna utmaning. Favoriten är utan tvekan choklad, för hur skulle världen se ut utan choklad, går inte ens att tänka sig! Hemskt!

Vilken tidsperiod (tillexempel. 1220-talet, 1880-talet, 1950-talet) skulle du vilja leva i om du var tvungen? - Jag älskar gamla medeltidens England och skulle nog vilja leva på hovet kring denna tid. Dock vore det nog inte en sådan trevligt ställe att vara på så jag måste sägs 50-talet just för det fantastiska modet, musiken och framförallt bilarna.

Vilken är din favoritstad? - Finns bara ett svar på detta...LONDON!

Har du någon gång varit på en konsert? Vilken var din första? - Om ni följer mig på någon social media eller min privata blogg så hade ni vetat att live musik är det jag brinner för. Ge mig en konsert/spelning och min kamera och jag är i himmelriket! Min första konsert var Backstreet Boys i Globen.

Har du haft någon resa som var perfekt på alla sätt och vis? - Alla mina London resor är perfekt på alla sätt och vis men om jag ska välja en av dem måste jag välja första gången jag var där med min bästa vän och fick visa henne min andra hemstad. Eller första gången jag tog en musikal weekend dit och gick på 3 musikaler på 2 dagar innan jag åkte hem igen.

Vilken är din favoritårsid? Vad gillar du för väder? - Jag gillar alla väderslag på olika sätt då det är rätt så mysigt när regnet spelar på fönsterbläcket och man sitter inne under en filt med en bok eller kollandes på en film. Årstid vet jag inte, alla är bra på sitt sätt. Sommar känns väl som det naturliga svaret.

Hur sover du? Mage, rygg... - Jag skulle säga att det är olika men rygg tror jag nog mest på, men ärligt så tänker jag inte på det så mycket, jag...sover.

Gillar du ''obehagliga saker'' såsom uppstoppade djur, dockor etc.? - Nä jag är inget fan av obehagliga saker generellt, kollar sällan på skräckfilmer nu för tiden. När man var yngre var det nog roligare.

Vad är det konstigaste i ditt hem? - Hmm konstigaste? Vet inte om det är så konstigt men har fortfarande torkade blommor hängandes här hemma från när jag gick ut skolan. Och det var ett tag sedan, men jag tänker aldrig på dem längre. Det kanske är dags att göra sig av med dem?

Vad var du rädd för när du var liten? Vad är du rädd för nu? - Jag var extremt rädd för hundar när jag var yngre. Jag kunde inte besöka mina kusiner som barn eftersom dem hade hund. Jag är inte rädd längre men jag har extrem respekt för dem.

Har du kvar det mjukdjuret som följde dig överallt? - Ja det har jag faktiskt fortfarande, en Little Monkey Lost och den sitter på min säng just nu.

Vad för sak använder du mest under en dag såsom sax, penna, sudd, tejp etc.? - Bra fråga vill vara duktig och inte säga datorn som det säkert är, men en anteckningsbok och penna har jag med mig överallt. Man vet aldrig när man kan behöva en.

Har du almanackor i ditt hem? Hur ofta tittar du på dom? - Förut hade jag det mer men nu kör jag på jobbets kalender för den har jag alltid med mig.

Är du intresserad av högtider? Firar du dagar såsom kanelbullens dag och andra kakors dagar? - Jag är inte den som är den firande typen när det kommer till högtider även om jag skulle vilja vara det. Jag tycker om det, men gör det mest för att man SKA. Jösses vad tråkig jag låter just nu. Men glömmer aldrig våffeldagen den är helig!

Gillar du citat / dikter? Vilken är din favorit? - Jag älskar citat och har en speciell anteckningsbok där jag skriver ner citat från böcker som jag gillar.

Har du någon allergi? - Ja till och med här är jag udda men...saffran och apelsin.

Har du kvar några vänner från din skoltid? - Jag skulle vilja säga ja. Har en person som jag fortfarande är vän med som jag gick tillsammans med i gymnasiet, annars är det väl mer Facebook vänner och kontakten där jag har med äldre.

När du reser: Skriver du vykort? Köper du souvenirer? - Jag har precis slutat med det med tanke på att det enda ställe jag egentligen resar till ofta är London. Köper inte souvernirer längre. Köper mer praktiska saker som kläder, filmer m.m som jag faktiskt använder mig av.

Hur gör du när du hälsar på någon? - Beror väl på vem det är, kramar till vänner och ett Hej till bekanta.

Finns det någon dag i ditt liv som du alltid kommer att minnas med glädje när du tänker tillbaka på den? - Finns så många roliga minnen att välja på nu men den enda gången jag gråtit av glädje måste ju nämnas här, när jag träffade mina idoler som ungdom haha. Kan meddela att jag träffat en av medlemarna nyligen, jag grät inte men skakade efteråt. Haha att någon kan ha ett sådant inflytande på en vuxen människa!

Skriver du oftast med blyertspenna eller bläckpenna? - Det är olika, på jobbet skriver jag rubrikerna med bläck annars med blyerts.

Har du levande växter i ditt hem? - Ja.

Har du gardiner i fönstren i ditt hem? - Yes, röda.

Samlar du på något? - Musikaler, Autografer, Funko Pops och Minnen!

Vad ser du när du tittar ut genom ditt sovrumsfönster? - Solsken, underbart!



Om du bara fick se en film / TV-serie i resten av ditt liv: vilken skulle du då välja? - Det här var inte alls någon snäll fråga om jag får säga det. Jösses vad svårt, men jag älskar ju Gran Hotel!

Beskriv dig själv med en eller flera karaktärer från tex tv, film,bok. - Oj jag har aldrig tänkt på den här frågan innan men gå in på Youtube, sök på ItsWayPastMyBedtime och ni får en Carrie Hope Fletcher version av mig själv. 
 
Favoritfilm of all time om du bara får välja en? - Eftersom jag kan citera hela Herkules filmen från början till slut måste det nog bli den haha.

Favoritserie of all time om du bara får välja en? - Om vi tänker fort att jag skulle se Gran Hotel resten av mitt liv och väljer någon annan får det nog bli Buffy och Vampyrerna.

Vilken filmgenre är din favorit? - Musikal! 

Samma fråga, men serier? Är det samma eller skiljer det sig mellan serier och filmer? - Jag måste ju medge att jag gillar serier med musikaliska inslag tex Smash men när det gäller serier gillar jag nog mest kostymdraman ala Downton Abbey och Reign. 

Favoritkaraktär från film? - Jack Sparrow!

Favoritkaraktär från serie? - Mary Stuart

Jag har fått uppfattningen att du gillar klassiska filmer (har i alla fall läst flera recensioner på sådana, ex. Annie Get Your Gun m.fl.), så min fråga är, vilken är din favoritfilm av klassiska filmer? - Jag gillar absolut klassiska filmer och försöker beta av dem så gott det går. Hmm den första film som dyker upp i huvudet är Casablanca. Bland nyare klassiker måste det vara Hajen.

Och favoritmusikal på film? - Den här är svår men jag väljer mellan dem så kallade filmatiseringarna av musikaler och inte liveinspelningar. Då står Jersey Boys högst upp på listan. Rolig fakta är att den är regiserad av Clint Eastwood.

Eftersom jag alltid älskar att få tips så frågar jag...  En film du tycker är jättebra men som du tror att jag inte hört talas om /som generellt inte är alls så känd som du tycker den borde vara? - Det här är egentligen en barnfilm med Dunston Checkar In. Handlar om en chimpans som rymmer från sin ägare inne på ett hotell och låt oss säga den är rätt rolig och mysig att se på.

Samma fråga som ovan men en serie? - The Tribe

 Vad lyssnar du på för typ av musik? (genre ex) - Jag lyssnar på allt just nu spelas Brad Paisley och Peter Hollens flitigt på Spotify

Om du bara fick välja en låt, vilken är då din absoluta favorit? - Still Breathing av Green Day

Om du bara fick välja en artist/ett band - favorit då? - Artist: Peter Hollens, Band: Green Day.

Favoritmusik från film? (skrivet för just den filmen) - Harry Potter Prologen! 

Favoritmusik i serie? (skrivet för just den serien) - Walk Through The Fire från musikalavsnittet i Buffy och Vampyrerna. 

Favorit av (riktiga) musikaler alternativt teaterföreställningar? - Den här listan kan göras milslång men Wicked i London är helt fantastisk. Av dem som liveinspelats och finns ute på DVD eller Youtube måste jag säga Newsies (DVD) eller Bonnie & Clyde (Youtube). Både Newsies och Bonnie&Clyde har Jeremy Jordan i huvudrollerna, ni vet Winn från Supergirl!

#1 - Elsa

Roligt att läsa dina svar! Ska kolla upp Dunston Checkar In och The Tribe. Sistnämnda känner jag igen namnet på, har du skrivit om den förut? Annars har jag väl hört det någon annanstans kanske.

Svar: Kul att höra det var roligt att svara på dem :D Ja The Tribe har jag skrivit om förut här på bloggen det är en ungdomsserie från Nya Zeeland. :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Film&serier bloggen

Det ska verkligen bli kul/spännande att se vad som kommer att hända i säsong 2 av Riverdale !

Svar: Ja absolut! Men det blir väl att vänta ett tag innan det händer :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Film&serier bloggen

oj, råkade viss kommentera fel inlägg, menade att kommentera inlägget där du skrev om serier du hade tittat på :)

Svar: haha sånt händer ingen fara :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - sandra

så kul att läsa!