Intressant på Bio: Maj 2017



King Arthur: Legend of the Sword - Premiär 10 Maj
När Arthurs far mördas, griper hans farbror Vortigern kronan. Efter att Arthur berövats på sitt arv vet han själv inte om sin egen bakgrund och lever därför ett tufft liv i stadens gränder. När han en dag drar svärdet ur stenen, vänds hans liv upp och ner och han tvingas möta sanningen kring sitt riktiga arv, även om han gillar det eller inte.

Det här är en sådan film som kan bli väldigt bra eller bli precis tvärtemot. Att Charlie Hunnam har huvudrollen lockar verkligen även om legenden är en gammal kär favorit. Dock känns denna väldigt mycket storproduktion och jag föredrar nog de lite enklare versionerna men jag får helt enkelt försöka att inte ha några förväntningar så kanske det hela blir bra. 

Pirates of the Caribbean: Salazar´s Curse - Premiär 24 Maj
Kapten Jack Sparrow är återigen jagad av sin gamla nemesis, den skräckinjagande Kapten Salazar. Salazar tänker förgöra varenda pirat på haven och Kapten Jacks enda hopp om överlevnad är att försöka hitta Poseidons mytomspunna treudd, en kraftfull klenod som ger ägaren total kontroll över haven.

Kom igen det här är Pirates of the Caribbean det kan ju bara bli bra! Den låter spännande och jag ser fram emot att lära känna lite nya karaktärer samtidigt som det ska bli roligt att återse gamla kära. 


Vilka filmer som går upp på biograferna i Maj vill ni se?

#1 - Film&serier bloggen

Filmerna som du nämner vill jag också se på, hoppas King Arthur filmen blir bra!

Svar: Ja ska bli kul att se men som jag sa är jag rädd att den ska bli för mycket storproduktion så det fokuseras mer på effekterna :P
livinginfictionalworlds.blogg.se