Veckans TV - V.9


Shadowhunters 2x09 - Bound by Blood: Till och börja med hur kick ass var inte Alec i detta avsnitt? Älskar att han gick emot Aldertree och med ett leende på läpparna får honom att ändra beslutet haha. Annars då? Jo lilla söta Madzie är inte så liten och söt längre, hoppas verkligen att Dot eller något kommer kunna influera henne att gå över på rätt sida igen, eller att hon helt enkelt kommer att skada Valentine när tiden kommer. Jahapp och mitt nya favoritship Raphael och Izzy var ju hur härliga som helst att se detta avsnitt, scenen när dem lagar mat tillsammans är nog min favoritscen all together sedan säsong 2 startade. Dock är jag inget fan av Simon och Clary, det gick alldeles för snabbt. Trodde han var mer än redo att gå vidare från Clary och så vips i nästa avsnitt så var dem tillsammans vilket kändes fel, kanske om det gått saktare till men nä nu fattades det något och blev bara ett konstigt moment. Eller vad säger ni?


The Fosters 4x15 - Sex Ed: Jag är så glad att The Fosters tog upp detta problem. Nu vet jag inte hur det ser ut i skolorna nu för tiden då jag tog studenten för många år sedan men redan då hade vi exakt samma diskution, däremot hade vi en bra lärare som öppet tog upp detta med samkönade sexrelationer. Vi fick under den tiden läsa en artikel eller om det var blogginlägg, jag minns inte, där personen gjorde exakt samma sak som Jude, men tyvärr inte hade lika positiv upplevelse. Jag hoppas att det kommer att ändra sig i framtiden och är glad att serien valde att ta upp detta problem. 
Älskade Callies utställning, fick rysningar i kroppen bara jag tänker på att vara med om detsamma, en sjukt viktig utställning och som det oftast slutar blir det en kamp med skolledningen om den skall tas bort eller inte, ytterligare en viktig fråga som tas upp och det är precis det här som jag gillar med serien. Ogillar starkt slutet dock, men något säger mig att Troy kanske har en anledning till att fightas tillbaka. Är det verkligen så att han är den riktiga mördaren? Beviset sa ju faktiskt bara att det var en nära manlig släkting eller hur? Det betyder ju inte att det måste vara Troy? Det kanske vore en alldeles för enkel lösning på problemet och då skulle väl polisen redan ha gripit honom? 


Riverdale 1x06 - Faster, Pussycats! Kill, Kill!: Då har vi äntligen fått träffa den berömda och bortgömda Polly, vad jag tyckte? Fastnade inte alls för henne, något kändes off men det är ju precis så det brukar kännas med en karaktär av mystik, om jag sedan gillar det senare eller inte återstår att se. Dock fick vi äntligen lite Jughead och Betty feeling när Jughead plötsligt bara kysser Betty, woohoo. Gillar dem tillsammans även om jag hoppas på en Betty och Archie slut. På tal om honom, hur irriterande är inte han just nu, faller för alla tjejer och går runt och kysser dem när han har lust. Nä ogillas starkt! Ska dock bli spännande att se vem som har med eldandet av bilen att göra, vad tror ni är det mördaren själv eller någon annan?


Reign 4x04 - Playing With Fire: Då har Mary och Darnleys historia äntligen börjat och jag gillar starkt hur dem har vinklat den. Frieriscenen som var glad och ljus speglar det som jag precis sett i en dokumentär, att Mary attraherades av honom direkt. Dock kanske detta gör att Mary inte alltid märker vad som pågår, men det gör däremot hennes bror. Ska bli riktigt kul att följa denna historia.
En fråga: Jag kan inte ha varit den enda som totalt tokälskar Narcisse Jr, han är verkligen sin pappa upp i dagen och när han sa att han chockerande nog inte var oskuld ja det fick mig bara att gilla honom mer, haha whats up with this family. Att Leith dök upp igen var både glädjande, för jag visste att han inte dog, men samtidigt så hjärtskärande när han kommer tillbaka precis när Claude gift sig. Jag vet inte vad jag ska hoppas på nu. Jag gillar Leith otroligt mycket men samtidigt är jag så nyfiken på Claude och Narcisse Jr, de kan bli så bra tillsammans eller bara katastrof men jag vill ju veta, och att Leith kom tillbaka ställde ju till det hela, eller? Så kluven just när det gäller det här!
I det här avsnittet måste jag dock hylla Spencer Macphearson och hur han porträtterar Charles. Så ruggigt bra!  


Emerald City 1x10 - No Place Like Home: Sista avsnittet av Emerald City bjöd på en hel del underhållande scener. Jag måste börja med att säga att jag älskar när en serie börjar och slutar på samma sätt. Dock med en liten twist, en underbar twist som jag älskade totalt. När Lucas sa: Jag har kommit för att ta med dig hem, då fangirlade jag så smått inombords. Annars tyckte jag väldigt mycket om säsongsavslutningen, även om Lady Ev saknades otroligt mycket. Trollkarlen är som jag alltid tyckt en stor fegis som jag stör mig sjukt mycket på och har gjort sedan början. Jag älskade dock att vi äntligen fick vårt lejon, även om det inte var oväntat alls, har anat det ett bra tag nu. Jag gillade sättet som Tip löste problemet på, är så trött på alla jag måste hämnas på samma sätt, men det gjordes bra i detta avsnitt. Stör mig så sjukt mycket på häxorna fortfarande även om West har växt till sig mycket sedan början, gillar dem inte alls. Och till slut, att odjuret var personen som satt fast kom inte heller som något oväntat men jag ser fram emot vad som komma skall. Ska försöka göra en säsongsrecension på serien överlag senare. Så vad tyckte ni om sista avsnittet?   
#1 - Katrine Larsson

Simon och Clary är inte någon hit, tyckte inte om den storyn i bok-serien och det är ännu sämre i den här serien.

Håller med om Polly, hon verkade inte vara så närvarande utan verkade vara någon annanstans. Jag vill inte alls att Archie och Betty ska bli ett par, Archie är en bra kille men vet inte om han skulle vara en så bra pojkvän, då gillar jag Betty och Jughead bättre.

Svar: Förstår inte att dem vinklade det hela sådär, från ett avsnitt till ett annat så var dem bara tillsammans, jättekonstigt!
Ja Polly är ett mysterium, men om det är psykiskt för att föräldrarna låst in henne där och hon har sorg eller om hon faktiskt är sjuk det kan jag inte sätta fingret på. Något är bara ... udda med henne.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Scenen på slagfältet var jätte snyggt gjord!

Svar: Ja galet snyggt!
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Flisan

sv: jag tror den kmr att vara jättebra :D

gillar storyn bättre i böckerna än i serien när det gillar shadowhunters, men gillar ändå serien hehe :P

Svar: Jo jag gillar serien med bara att den har varit så ojämn i säsong 2
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Katrine Larsson

Jag tyckte om sista avsnittet av Emerald City, ända tills slutet då det kom så många nya frågor och att man inte fick svar på dem vilket man antagligen inte kommer få då chansen att det kommer komma en säsong 2 är liten. Men ja trollkaren är en riktig fegis, trodde redan att dem hade "avslöjat" vem personen som dödade Tips föräldrar var? det var ju inte svårt att lista ut det, haha.

Svar: Vi får se om den får en andra säsong, om man kollar på Twitter diskuterad den en hel del faktiskt. Så jobbigt att inte veta :P
livinginfictionalworlds.blogg.se