Veckans TV - V.11


The Fosters 4x16 - The Long Haul: Det stora bröllopet är på gång med mormor Foster vill dra sig ut och ber Steph om hjälp för att kunna genomföra det. Förlåt mig med Steph och Lenas förhållande är det absolut minst intressanta i den här serien och blir bara tråkigare för varje avsnitt som går, det händer samma saker hela tiden, inget nytt alls. Mer intressant blev det när mormor Foster får reda på sanningen om Emma och att hon i sin tur får reda på sanningen om Jesus, att hans skada gjort att han faktiskt inte kan läsa längre. När det kommer till Callie och Troy fortsätter min känsla att Troy är oskyldig i hela denna historia, tänker bara på scenen i affären då han skriker rätt ut "sluta trakassera mig" det verkade genuint ärligt och som om det var något han gått igenom innan. Vad tror ni är Troy skyldig till mordet?  





Baby Daddy 6x01 - To Elle and Back: Älskade Baby Daddy är äntligen tillbaka och som jag har saknat gänget! Vi startar 3 månader efter att säsong 5 slutade med att Riley och Danny besöker sjukhuset för att se till deras ofödda barn. Något som Bonnie mer än gärna vill hjälpa till med. Ben fortsätter sitt sökande efter sin stora kärlek och får reda på att hon heter Elle. Trots att avsnittet endast är 20 minuter långt så hände det saker hela tiden. Så mycket värme och humor i denna serie, längtar redan till nästa avsnitt! Har jag nämnt att jag har saknat denna serie! 





Reign 4x05 - Highland Games:  Börjar Mary inse vad för typ av man som Lord Darnley egentligen är? Ett tag gjorde hon det i alla fall innan han övertygade henne om annat. Ännu en show från hans sida? Gillade dock fightscenen och hur den slutade, man såg verkligen hur tagen Mary blev av kyssen.
Något som jag gillade med detta avsnitt var återföreningen mellan Leith och Claude. Älskar att scenen var så ärlig och skildrar hur det säkerligen var, och inte förfinat återhållsamt som det ibland kan bli i serier. Dock misstänker jag att Narcisse Jr mer än gärna vill ta Leiths plats hos Claude. Jag har så svårt för Mrs Knox och James även om det i detta avsnitt verkade som att han i alla fall börjat gilla henne och faktiskt bryr sig om hon blir skadad eller inte. Kan vara att han har dåligt samvete över planen också men det är bara något där som stör mig. Historien med Charles som tidigare har varit så intressant fick bara ett konstigt slut tycker jag, visst jag kan förstå varför han gör som han gör men ändå trodde det var något mer intressant, djupt och sorgligt. Vad tycker ni om veckans avsnitt?

#1 - Amanda Jona [SPONTAN]

Följer faktiskt ingen av dessa, men alla tre låter riktigt intressanta! :)

Svar: Inte? Då skulle jag absolut rekommendera dem, speciellt Reign :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Felicia

Steph och Lena har väl alltid haft tråkigast storyline? Haha :).

Svar: Jo men i början var dem i alla fall mysiga att titta på men nu är det bara tråkigt :P
livinginfictionalworlds.blogg.se