Beauty & The Beast (2017)


Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under odjurets yta.

Till och börja med, hur tråkig låter inte denna beskrivning av filmen? Den lockar kanske inte alls om man inte är ett stort Disneyfan och älskat originalfilmen sedan barnsben, dock så är ju den onödigt ärlig också haha. Åter till live action inspelningen av filmen från 1991. 

Okej jag vet inte alls vad jag ska tycka om den här filmen. Den var riktigt jobbig att se på faktiskt. Animeringarna såg konstigt ut och många gånger kändes det som det visuella runtomkring var det som stod i fokus så att man ofta missade skådespelarna i det hela och det är ju dem som gör hela filmen vilket var riktigt tråkigt. Annars hade filmen en hel del guldkorn för oss musikalnördar, något som de som inte alls är intressarade av musikal missade och säkerligen tyckte var jättekonstigt. Det bästa i hela filmen var att man faktiskt kunde se Dan Stevens under hela odjursmasken. Men nä denna film kunde ha blivit fantastiskt bra, men föll bara platt. Kommer säkerligen se den en gång till när jag smält den för att se om det känns bättre efter en andra gång. 

Genre: Family, Musical
Längd: 2h och 9min
Skådespelare: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Ewan McGregor mfl.
Betyg: 2,5/5

#1 - Film&serier bloggen

Jag hade faktiskt tänkt att kolla på den här filmen, men kanske ska låta bli nu ?

Svar: Tycker nog att du ska se den och få din egen uppfattning en hel del gillar den jättemycket :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

SÅ besviken!

Svar: Kan fortfarande inte bestämma mig om jag gillade den eller inte hahaha.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Elsa

Vad många det är som verkar ha blivit besviken på denna filmen. Personligen älskade jag den! Tyckte den var supercharmig och för mig är det känslan som är viktigast i den här typen av filmer. Att storyn och karaktärerna är lite platta gör mig inte så mycket då jag älskar musiken och dessutom ser det visuella mer än manuset när det gäller just sagofilmer :)

Svar: Jag är riktigt kluven men som jag skrev kanske måste jag se den en gång till innan jag bestämmer mig :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Katrine Larsson

Jag tyckte verkligen om den här filmen, var lite orolig innan då jag hade hört mycket dåligt om den. Det finns helt klart brister i filmen, men tyckte ändå att det var en väldigt bra film.

Svar: Den är helt okej som jag skrev tror jag att jag måste se den flera gånger :D
livinginfictionalworlds.blogg.se