The Band Wagon (1953)

 
The Band Wagon tells the story of an aging musical star who hopes a Broadway show will restart his career. However, the play's director wants to make it a pretentious retelling of Faust, and brings in a prima ballerina who clashes with the star.

Jag har försökt samla mina tankar om denna klassiker väldigt länge nu och ärligt talat vet jag inte om jag ska gilla den eller inte. Visst dansnumrena är fantastiska men sånger och dialoger är riktigt sega i detta fall. Och är inte det lite vad en musikal skall handla om, precis som dem säger i filmen, underhållning? Flera gånger kom jag på mig själv att tänka "är inte filmen slut snart" vilket inte är något positivt, men sedan kommer ett fantastiskt dansnummer och man sitter där med ett leende på läpparna. Mycket bättre filmer finns, men vill man se det som faktiskt Fred Astaire är känd för, fantastisk dans, då är det här något för er.

Genre: Comedy, Musical, Romance
Längd:
1h och 52 min
Skådespelare: Fred Astaire, Cyd Charisse, Oscar Levant
Betyg: 2/5

#1 - Emelie Karlsson

Åh så jobbigt med filmer man bara vill ta slut!

Svar: Ja verkligen, kände mest att vah är det här verkligen en av 10 musikaler man MÅSTE se innan man dör, ehm nej, men trevliga dansnummer i alla fall :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Seriespaning

Det var ett tag sedan jag såg den nu men älskar musikaler-variant äldre och tycker att det i många är just bristfällig dialog och handling men sång- och dansnummerna är alltid (nästan) så underbara att se på. Gillar verkligen Cyd Charisse med, tycker hon är fascinerande :-)

Svar: Samma här men fastnade inte alls för musiken i just denna tyvärr men har 9 st klassiker till att njuta av :)
livinginfictionalworlds.blogg.se