Veckans TV - V.15

Efter allt som hände i min älskade huvudstad förra Fredagen och allt det som kom efteråt hoppas jag att ni förstår mitt val av att hoppa över veckans TV inlägget då och ta det denna vecka istället. 

 

Baby Daddy 4x05 - When Elle Freezes Over: 

Riley försöker att träna på det här med att vara mamma genom att barnvakta Emma en hel dag, men en hel dag kanske var för mycket att begära i alla fall när familjen Wheeler kör sitt race. Bonnie försöker para ihop Ben med en tjej hon tycker verkar perfekt för honom men Emmas mamma Sam kommer mellan, Ben skulle bara veta att tjejen som Bonnie försöker para ihop honom med är den tjej som han letat efter i flera månader. Åh vad frustrerande när Ben förstörde det hela återigen, man kan dock förstå honom då han så gott som gett upp att någonsin finna henne igen. 

 

The Fosters 4x20 - Until Tomorrow:

Då har skolan tagit det stora beslutet men det möts inte av glädje då elever och föräldrar omringat skolan i protest och vägrar att släppa ut dem. Troy har nu erkänt mordet och Callie är fri att gå, ja eller hon hade ju varit det om hon inte tagit det dumma beslutet och joinat Diamond. Istället finner hon sig nu i att vara kidnappad och en bricka i human trafficking spelet. Älskade scenen tillsammans med Brandon och visst är det väl ändå fint i allt det mörka att hon valde att sjunga just deras sång när hon var som värst rädd. Det visar ju ytterligare på att han verkligen är hennes trygga famn. Jag hoppas verkligen att hon klarar sig utan några större skador från det här, för hon har haft en riktigt tufft liv fram tills nu. Och är det bara jag som fortfarande hoppas på att Nick skall komma tillbaka till serien? Haha. 

 

Riverdale 1x10 - The Lost Weekend: 

Förlåt mig men jag blev så sjukt irriterad på Betty som vägrar att lyssna på både Jughead och Archie när båda gång på gång sa att Jughead inte ville fira sin födelsedag. Som Jughead nämnde tror att hon återigen vill bevisa att hon är den duktiga som gör det man ska göra istället för att lyssna på hur han ville ha det. Tyckte dock detta avsnitt av sjukt tråkigt. Men vi fick äntligen lite Kevin och Joaquin action!  Förresten är jag den enda som fått känslan att barnet mrs Cooper tvingades göra abort med kanske var Jugheads pappas? Det var bara något med sättet han talade med henne på och att hon faktiskt kommer från "fel" sida om stan. 

 

 
Reign 4x09 - Pulling Strings
 
Till och börja med måste man bara älska fulla Darnley haha han blir ju som ett tjurigt barn. I detta avsnitt fick vi inte bara se giftermålet utan vi fick också veta att Mary är gravid. Och vi fick äntligen Greer och James romatik(ish). Annars var väl det här avsnittet mer mysigt än händelserikt. Var kul att se tävlingen dem hade inför bröllopet! Elizabeth och Gideon kom inte som en chock då dem båda behöver någon vid sin sida i allt det tuffa. Och kan vi bara älska att serien även introducerade ett fangirl moment när den där mannen träffade Catherine och sedan såg bröllopsklänningen haha. 
 
 
 
13 Reasons Why 1x03 - Tape 2 side A:

Efter att listan spridits i skolan kämpar Alex med sina skuldkänslor. Vi får även se de andra samlas och man får reda på att dem har gjort någonting som dem inte vill ska komma ut, vad har jag inte ens börjat fundera på. Det enda jag tyckte var bra med det här avsnittet var att man fick lära känna Justin lite mer. Tror denna serie kommer bli svår att recensera veckovis men jag ska göra mitt bästa haha. Och vem samt varför stod Tony och slogs? Och ja jag inser att ni alla vet varför och vem säkert redan nu, men som sagt jag vill suga på karamellen så länge det bara går haha. Serien är bättre än boken kan jag redan nu säga, ibland tycker man faktiskt synd om Hannah något som jag absolut inte gjorde i boken. I boken gillade jag inte en enda karaktär. Ska bli spännande att se vad som händer nu, då jag inte minns så mycket av boken. 

#1 - Emelie Karlsson

Det var nog mitt favoritavsnitt från Reign's fjärde säsong detta!! Så sorgligt men fint i slutscenen när Mary kollade ner på Bothwell!

Svar: Jo har dock inte börjat gilla Bothwell ännu men det kommer nog haha
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

sv: haha tror inte heller det är nått för mig men det är typ en serie alla pratar om :P

Många bra serier :D