20th Century Women (2016)

Förra Månaden startade jag och Emelie upp Månadens Film här på bloggen. Och det utgår helt enkelt på att vi skall se samma film som vi sedan recenserar och diskuterar på våra bloggar. Det är alltid lika roligt att se och diskutera med andra om film så jag ser fram emot att fortsätta den här utmaningen framöver. 




Den andra filmen ut i denna utmaning blev filmen 20th Century Women. En film som utspelar sig i Santa Barbara 1979 mitt under punkens gyllene era. Här skall tre kvinnor hjälpas åt att lära en vilsekommen yngling allt dem kan om livet, kärleken, sex och frihet. 


Jag hade totalt missat att den här filmen existerade så när den kom upp som förslag och när jag såg vilka skådespelare som var med då var det bara ett måste att ha den som Månadens Film. Men ack så besviken jag blev på den här filmen. Jag övervägde ärligt talat att inte ge den ett poäng alls eller ja ge den en stor nolla för denna var inte bra alls. 
Problemet med den här filmen tror jag var att den hade en förvirrad känsla dvs den ville säga så mycket och hade egentligen ingen röd tråd kände jag. Har sett så många ge den full poäng men jag kan inte förstå det alls. Visst den hade sina stunder men nä tyvärr var den inte för mig. Jag störde mig så sjukt mycket på mamman i den här filmen som bara tillät allt och det kändes inte alls som om hon brydde sig ett dugg även om så säkert inte var fallet. Det enda som var roligt att se i filmen var Elle Fanning och Lucas Jade Zumann som jag fastnade för när han spelade i Anne with an E. Och vad hände med punken? Ja den nämdes lite här och där men även det försvann i mängden tyvärr. Vill man ha en bättre version av en liknande story kolla hellre på filmen London Town. 

Det är just detta jag gillar med Månadens Film. Ibland blir det helt perfekt och man hittar en pärla som man inte hade någon aning existerade eller så blir det ett stolpskott som denna. Hoppas nästa film faller mig mer i smak än denna.

#1 - Emelie

Såg att du gav den en halv stjärna på Letterboxd och blev så rädd att jag skulle avsky den, haha. Tyckte ändå att den var helt okej!

Svar: Det är ju det som är fantastiskt bra, alla tycker vi olika! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Elsa

WHAT, jag älskar denna filmen. Tycker den är helt underbar, å älskade den feministiska vinkeln.

Svar: Alla är vi olika, fann den inte alls bra :P
livinginfictionalworlds.blogg.se