Top Five Friday - Favoritkaraktärer i GH


Denna vecka blev det att fokusera på mina favoritkaraktärer från min nya favoritserie Grand Hotel. Om ni inte har sett serien, finns alla avsnitt på Netflix och den är sjukt bra. Säg gärna till om/när ni börjar kolla på den för jag skulle mer än gärna vilja diskutera denna serie! Men åter till veckans lista...

Julio
Hur kan man inte gilla denna karaktär? Han åker till hotellet för att ta reda på vad som hänt hans syster, faller handlöst för den vackra Alicia och gör allt i sin makt för att rädda henne från sitt påtvingade äktenskap. Visst han tar inte alltid de mest logiska besluten men det gör bara att jag gillar karaktären mer, han gör det som hans känslor säger åt honom att göra. Nämligen allt för sina älskade. 

Alicia
Den vackra, snälla, framåtagerande Alicia fångade genast mitt intresse, precis som hon gjorde med Julio. Hon är den som står för sitt ord och den enda som i början faktiskt behandlar tjänarna på hotellet med samma respekt som sin familj. 

Andrés
Åh Andrés jag vill bara vakta denna fantastiska karaktär och ge honom en kram eller två. Han är så trofast och snäll vilket andra tyvärr utnyttjar.

Maite
En karaktär som kommer in relativt sent i serien, men när hon gör det så gör hon det med buller och bång. Här kommer en kvinna som fasansfullt är utbildad och jobbar som advokat. Hon tar ingen skit och får till och med inspektör Ayala att bli mållös. 

Javiér
En karaktär som man ogillar starkt men som man genom säsongerna ser växa till sig. Står för en hel del roligheter och kommentarer. 

Bubblare: Inspektör Ayala och Mateo. Mateo är med i vartenda avsnitt men har ingen stor roll alls, han står i receptionen och bara gör sitt jobb men man bara tokälskar honom för det.