Säsongsrecension - Emerald City S1


Bästa och Sämsta med Säsongen:
Vi får nog börja med det sämsta här och det är att kvaliten på avsnitten skiftar otroligt mycket. Hade jag kollat säsongen i sin helhet under ett maraton tror jag dock inte att det hade märks lika mycket. Men nu till det bästa och det måste vara alla karaktärer och händelser. Mycket händer under en säsong och en del gånger höjde man på ögonbrynen och frågade sig själv vad som egentligen hände? Det roligaste var nog ändå när man upptäckte karaktärerna från originalstoryn.

Säsongens Bästa och Sämsta karaktärer:
I början av säsongen följde jag den endast för att jag ville se Oliver Jackson Cohen i hans roll som Lucas och kärlekshistorien tillsammans med Dorothy, men ju längre serien gick fick jag upp ögonen för två andra karaktärer som verkligen kom att bli mina favoriter och det var Jack samt Lady Ev. Mycket bra skådespelat samt intressanta karaktärer, utveckling och känslostormar. Lady Ev går runt och är bara riktigt cool med sina masker och bringar mystik omkring sig och Jacks resa var riktigt intressant. 
De karaktärer som jag inte alls gillade var tyvärr några av de större, nämligen Trollkarlen och Glinda, störde mig så otroligt mycket på dem och känner fortfarande att dem mer förstörde än gjorde något bra utav det. 

Övriga tankar och känslor: 
Jag är riktigt kluven över hur slutet blev. Kommer det en andra säsong kan jag förstå den, om det inte blir en andra säsong så kommer det kännas så oavslutat och otillräckligt. En annan sak som jag älskade är att serien började och slutade på samma sätt fast med en liten twist.

#1 - Emelie Karlsson

Tyckte om Lady Ev jättejätte mycket!

Svar: Ja hon är ju så sjukt cool bara! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Netti Starby

Kul med tips och ha en fortsatt fin kväll! <3 Kramis