Pitch Perfect 2 (2015)


Barden Bellas är tillbaka för att än en gång slå världen med häpnad! När en skandal hotar deras sista år på Barden, oroar sig de trefaldiga mästarna för att de förlorat sin harmoni för alltid. Deras enda chans till återupprättelse är att tävla mot världens tuffaste konkurrent, den tyska supergruppen Das Sound Machine, och vinna a cappella-VM i Köpenhamn. 

Nu var det många år sedan jag såg den första filmen i serien men i och med att det skulle komma en tredje del så kände jag att det var dags att se del två. Ärligt talat fastnade jag inte alls för denna film, en hel del intressanta inslag men jag vet inte, kanske var det valet av låtar som gjorde att den föll. Visst de sjunger riktigt bra nu med men jag tyckte det var bra mycket mer intressant att höra Das Sound Machine istället för Barden Bellas denna gång. Gillar man musik och vill ha något lättsmält är detta absolut en film att se på. 

Jätteroligt var det också att se Ben Platt på skärmen som just nu gör stor succé med musikalen Dear Evan Hansen som jag absolut kan rekommendera. Den är så gott som ny, premiären var i November om jag inte minns fel och har redan ett soundtrack på Spotify som hyllas världen över! 

Genre: Comedy, Music
Längd: 1h och 55 min
Skådespelare: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Hailee Steinfeld, Brittany Snow, Skylar Astin, Ben Platt
Betyg: 3/5

#1 - Emelie Karlsson

Tycker dessa filmer är jätte underhållande, även fast de inte är så bra! Den första är dock mycket bättre!

Svar: Jag gillar dem med men det var bara något som fattades i den andra filmen, kunde inte sätta fingret på vad det var
livinginfictionalworlds.blogg.se