Perdiendo el norte (2015)

 
Two young Spanish men, with a university education, are tired of unemployment and decide to move to Germany. But soon they will find out that finding a better living is not as easy as they expected.

Jag verkar ha snöat in totalt på spanska serier och filmer på senaste tiden tack vare Grand Hotel och när jag såg att en av huvudskådespelarna från den serien även var med i denna film så kunde jag inte hålla mig borta. Detta är en typisk romantisk komedi, lite överdriven ibland men eftersom jag såg den när jag var trött skrattade jag högt både och och annan gång. En härlig glad film och för mig som ville se mer av Yon Gonzales var ju detta perfekt. Även om det är en glad och lättsam film så tar den även upp livets tunga ämnen också, så som sjukdomar, något som träffade mig direkt då jag precis förlorat en nära anhörig i samma sjukdom. 

Jag måste också få klaga på framsidan för denna film för den avskräcker mer än lockar haha, väldigt tur att jag inte såg den innan filmen.

#1 - Micaela

Sv: Ja, gör så! Han är helt underbar som Mon-El där :D

Svar: Kan tänka mig det, han har en tendens att vara underbar i sådana roller :D
livinginfictionalworlds.blogg.se