Nytt Projekt: Being Human (UK)

 
Handling: 
Two twentysomethings, George (a werewolf) and Mitchell (a vampire), move into a flatshare only to discover that their new home is haunted by Annie, the ghost of a previous tenant.The series follows the trio as they do their best to live their lives as normally as possible despite their strange and dark secrets.
But with unwelcome intruders into their world, rumblings about an impending revolution from the vampire underworld and constant threats of exposure - on top of the usual issues faced by young people surrounding love, work and mates - the only thing they may be able to rely on in their heightened world, is each other.

Mina tankar och känslor efter det första avsnittet: 
Jag är inte helt övertygad om denna serie ännu, men med en blandning av humor, värme och drama så kan det bli bra. En sak som jag tyckte var otroligt underhållande i det första avsnittet var att Mitchell valde att ta ut en gammal TV att sitta och krama om medans George förvandlades till varulv haha det var så...mänskligt haha. Mitchell är den karaktär som gör att jag vill fortsätta kolla på serien, speciellt efter det slutet. Att han spelas av Aidan Turner gör ju allt så mycket mer intressant. 
#1 - Film&serier bloggen

Jag har försökt kolla på den här serien, men jag kom fram till att den inte är något för mig. Serien är väll inte dålig, men det fattades något för att jag skulle fasta för serien. Handlingen var nog inte min "grej" helt enkelt.

Svar: Jag vet vad du menar känner detsamma efter att ha sett nästan hela första säsongen :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Har också tänkt försöka ta mig an detta! Främst eftersom att Elsa på Gillafilm alltid skriver så positivt om serien!

Svar: Ja det gjorde mig riktigt sugen pluss att Aidan är med :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - sandra

åh kollade på den serien när den gick på svt för en herrans massa år sedan och gillade den. Men tror inte jag sett allt heller

Svar: Okej ska bli spännande att se då alla har så olika uppfattningar om den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se