Veckans TV - V.4


Shadowhunter 2x05 - Day of Wrath: Äntligen börjar det att hända lite grejer i serien, det är just det här jag suttit och väntat på sedan säsongens början. Så en demon har släpps lös och ödelägger institutet. Blev riktigt förvånad över att Alec råkade göra det han gjorde. Okej jag hade blivit förvånad över om det hade varit någon av dem andra också, men jag tycker absolut att detta gör serien bra mycket mer intressant. Hur ska dem nu komma över detta? Hela Benstaden storylinen var ju så grymt bra gjord. Men alltså varför skall alltid Hodge bli den som hamnar mitt i mellan. Kan vara så att serien ville göra honom lite mer hjälte innan slutet i och med att han hoppade på Valentine, vilket var kul. En annan sak jag uppskattade som saknats i tidigare avsnitt är Jace och Clarys känslor gentemot varandra och hur dem nu hanterar dem. Hoppas att nästa avsnitt är minst lika bra! 


Emerald City 1x05 - Everybody Lies:  För första gången har jag tyckt att serien varit seg. Det hände inte speciellt mycket i detta avsnitt utan handlade mer om dialoger och upptäckande. En hel del småroliga inslag som tex när Jack upptäcker att han lätt kan ta sig ur ett slagsmål. Slutet kom inte alls som en chock för mig men ser fortfarande fram emot nästa avsnitt. Ska bli intressant att se om Lucas får reda på vem han egentligen är och vad han tidigare har gjort. Och var det bara jag som skrek Nej sluta när Jack och Lady Ev kysstes, det kändes bara så fel! Vilket tack och lov Jack också verkar ha insett, men jag ska inte säga något. Vet hur det är med serier haha, han kan lika gärna ändra åsikt om henne. 
#1 - Emelie Karlsson

Tyckte verkligen Emerald City-avsnittet var jätte tråkigt! Tyckte dock om hon med masken, så jag hoppas hon dyker upp mer!

Svar: Ja det var riktigt segt detta avsnitt. Som sagt om det är som jag misstänker mycket tagit från Wicked så tror jag hon kommer ha lite större del längre fram i serien :D
livinginfictionalworlds.blogg.se