Veckans TV - V.3

.


Shadowhunters 2x03 - Parabatai Lost: I det tredje avsnittet fick vi gå in på djupet på hur hela denna Parabatai grejen skapades och fungerar. Vi får lära oss hur det hela började med Jace och Alec vilket var riktigt intressant då jag inte är så inne i denna värld ännu och fick känslan att det var något man var född med och inte skapade själv vilket jag hade helt fel om haha. Jace situation är densamma och vi får i detta avsnitt se hur de andra karaktärerna hanterar situationen. Vi får även se Raphaels jakt på Camille tätna genom att han kör tuffa puckar med Simon och faktiskt drar in hans familj i det hela, intressant storyline och jag gillar verkligen Raphael och vill se hur det ska fortlöpa härnäst. 

 
Emerald City 1x04 - Science and Magic: Ju mer jag ser på den här serien, ju mer ser jag likheterna med Wicked vilket är rätt jobbigt. Även om jag älskar dem båda. Anyways, jag är supernyfiken på denna lilla flicka som har dykt upp i serien och vad hon har för koppling till Lucas för det verkar ju som om hon känner honom på något sätt. Vad mer...Jo vi har fått vår tinman och det har gjorts på ett så mörkt och brutalt sätt men dock även där ser jag kopplingar till Wicked. Överlag ett bra avsnitt, dock inte lika actionfyllt som de andra har varit. Har jättesvårt att komma underfund med Glinda i detta fall, är hon god, är hon ond eller något mitt emellan? Och jag vet att jag tjatar om likheterna med Wicked men denna nya sorts prinsessa som introduceras, även där baserad på en karaktär från Wicked och det visas direkt genom rekvisita. Som sagt det låter som om jag klagar vilket inte alls är meningen för jag älskar både serien och boken/musikalen. Skynda på nu tiden så vi får oss ett avsnitt till! 
#1 - Flisan

sv: ja det tkr jag verkligen att du bör göra hehe :P

älskar shadowhunters hehe :D

Svar: Ja dock tycker jag att Shadowhunters har varit segt fram tills nu men det börjar släppa lite detta avsnitt var bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Oj har helt och hållet ignorerat Shadowhunters den här veckan. Hade helt glömt bort avsnittet! Får se det ikväll

Svar: Haha ja det får du göra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Katrine Larsson

Har samma fundering som dig när det gäller Glinda börjar bli frustrerande att inte veta vilken "sida" hon är på, och sedan han soldaten kände ju igen Lucas men fattade aldrig riktigt om han ville ha honom död eller inte? först verkade det som det men sedan verkade han chockad när han såg honom och verkade inte vilja döda honom.

Svar: Nä det var min känsla också, lite som att han var fundersam över att han snarare levde än att soldaten skulle vara ute efter honom. Kanske en gammal soldatkompis som trott att han dog där på korset
livinginfictionalworlds.blogg.se