Veckans TV

Först vill jag bara säga att jag försöker göra om lite smått i inläggen här på bloggen men jag hoppas att det skall gå snabbt. Men nu åter till det jag skulle skriva nämligen veckans TV. Här tänkte jag prata om veckans senaste avsnitt som jag har sett. Till och börja med kommer det endast att bestå av Shadowhunters och Emerald City då det är dem jag för tillfället följer veckovis men det kommer att ändras när andra program startar igen. 


Shadowhunters 2x02 - A Door Into The Dark:
Simon måste ta itu med hela sin vampyrsituation när Raphael kommer tillbaka för att söka hämnd. Nu måste Simon ta hjälp av Magnus för att hitta Camille. Älskade hela scenen med ormen och Simons lilla glädjedans efteråt. Jace och Clary då? Ja vad hände egentligen där på båten och hur skall det nu gå? Lite seg storyline där även om den är intressant, ser fram emot vad som ska hända i nästa avsnitt. 
 
 
Emerald City 1x03 - Mistress - New - Mistress: Efter det som hände i de två första avsnitten har Dorothy nu väldigt svårt att lita på Lucas, men allt ändras när hon nu måste ta häxans plats och försöka kontrollera vädret, och kanske bara kanske komma hem igen. Men det hon lär sig är något helt annat.
Tip får reda på den mörka hemlighet som lurat under ytan och har otroligt svårt att handskas med den. Alltså jag älskar denna serie och efter avsnitt nummer tre toklängtar jag efter att se vad som händer nästa vecka! 
#1 - Katrine Larsson

Man fattade ju att Dorothys mamma skulle ha någonting att göra med Oz världen hon också så det var väl inte en jätte överraskning för mig iaf.

Men håller med dig jag längtar också till nästa avsnitt.

Svar: Nä det kom inte som en överraskning för mig heller, men det ska bli otroligt kul att se hur dem väljer att vinkla hennes historia i nästkommande avsnitt :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Jätte taggad inför nästa veckas Emerald City! Men såg teasern och att Lucas och Dorothy skulle ha ett moment. Vill inte!! Haha, ville inte att serien skulle ha dem som par!

Svar: Haha jasså varför inte? :D Personligen kände jag redan när dem träffades för första gången att detta kommer bli ett onscreen par :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Flisan

sv: ja eller hur!

följer faktiskt inte emerald city kanske borde göra det hehe :P

Svar: Det tycker jag den är riktigt bra :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Boel

Kul att läsa :D
Aldrig hört om Emerald city, borde kanske börja se den! Låter spännande :)

Svar: Tycker absolut att du ska ge den en chans den var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#5 - Linusdotter - film, tv & böcker

Tycket Emerald City verkade jätteintressant och spännande men efter att sett trailern så verkar det inte som en serie för mig.

Svar: Lita inte på trailern alls många är rätt besvikna på den för serien är mycket bättre
livinginfictionalworlds.blogg.se