Topp 5 - England Edition #2

Här kommer det andra inlägget i English Edition, för såklart är jag fortfarande i England och roar mig. Jag hoppas att ni alla tyckte att del 1 var intressant att läsa och jag hoppas att ni hittade nya favoriter bland dem. Här kommer alltså del 2 med mina favoritfilmer...


Austenland: Såklart måste jag börja med att tipsa om min guilty plessure film Austenland. Handlar om en kvinna som är hopplös på kärlek då hon hellre lever i de fiktionella världar som Jane Austen skapat. Nu får hon chansen att leva i en sådan miljö och kanske bara kanske dyker den stora kärleken upp i det stora godset. 

 
Jane Eyre: Jag vet, Jag vet. Ytterligare ett kostymdrama men England gör dem ju så bra! Detta är en film jag alltid tar fram när jag ligger hemma och är förkyld. Filmen handlar om Jane Eyre som blir anställd hos den vresige Mr Rochester för att vara lärare/barnflicka till sin skyddsling. Men har inte den vresige Mr. Rochester och Jane Eyre mer gemensamt än man kan tro?


Billy Elliot Live: 
Resan börjar i boxningsringen i en stad i norra England under gruvstrejken i mitten av 80-talet, där Billy upptäcker en inre passion för balett, vilket inspirerar hans familj och hela samhället. Live versionen inspelad i London.


Fantastic Beasts and Where To Find Them: Under ett uppdrag att dokumentera magiska varelser anländer magizoologen Newt Scamander till New York. Där ställer några förrymda vidunder som var i professor Scamanders vård och den besvärlige mugglaren Jacob Kowalski till problem som allvarligt kan påverka både trollkarlarnas och mugglarnas värld.

 
Tvillingarnas Äventyr I London: 
Tvillingarna Chloe och Riley deltar i en FN tävling i London tillsammans med några andra från sin skola. Efter att ha flugit över Atlanten är de äntligen framme i fartfyllda London, som är en metropol varje tonåring vill besöka. Tvillingarna och deras lag har forskat om landet Kina, som de ska representera i tävlingen. Men det visar sig att ett annat lag också har Kina. Laget bestämmer sig för att låta de andra få Kina, i utbyte mot deras stora rum, eftersom deras rum är mer som en garderob. Det andra laget går med på det. Nu måste tvillingarna och deras kompisar lära sig mängder av nya fakta om ett nytt land. England såklart, eftersom de är i England tycker alla att de kan utforska landet utomhus. Så beger sig laget ut mot nya äventyr!