The Dressmaker (2015)

 
Tilly är en världsberömd skräddare, utbildad av Madame Vionnet i 1950-talets Paris, men hon bär på smärtsamma minnen från sin uppväxt på den australiska landsbygden. Så en kväll står hon plötsligt på busstationen hemma i byhålan Dungatar, rättar till den utsökta couturedräkten och muttrar: "Jag är tillbaka, era jävlar"

The Dressmaker är ingen lättsam film ska ni veta. Tilly återvänder till Dungatar för att ta reda på vad som egentligen hände den där dagen när hon blev förvisad från staden hon växte upp i och det hon får genomleva är inte en dans på rosor. Jag var inte alls beredd på allvarlet som denna film uppvisade och jag måste tokhylla Kate Winslet för ett fantastiskt jobb. Något som jag blev positivt överraskad av är att historian tog sina oväntade vändningar då och då vilket ledde till att man inte kunde slappna av alls. Och sådana filmer älskar jag. 

Genre: Comedy, Drama 
Längd:
1h och 53 min
Skådespelare: Kate Winslet, Liam Hemsworth, Judy Davies
Betyg: 5/5

#1 - Emelie Karlsson

Sååå jobbig när Hemsworth dog!!

Svar: Jaaa trodde precis som henne att han bara skojade!
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Film&serier bloggen

Den här filmen måste jag se, verkar vara en film i min smak!

Svar: Det tycker jag att du ska göra, den var riktigt bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Felicia

inte sett den men hört mycket gott om den :D

Svar: Det var riktigt bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Seriespaning

Vad spännande, och högsta betyg, det skojar man inte bort. Måste nog se denna :-)

Svar: Nä man skojar ju inte bort 5:an alls :P
livinginfictionalworlds.blogg.se