Säsongsrecension - Jane The Virgin S2

 
Bästa och Sämsta med säsongen: Jag har ställt mig frågan om varför jag gillar den här serien många gånger och svaret är helt enkelt för att den sticker ut ur mängden. I säsong 2 får vi inte bara följa Jane när hon lär sig att ta hand om Mateo samtidigt som hon jonglerar sin författarkarriär och det tuffa valet mellan Michael och Rafael, utan det dramatiska runtomkring Rafaels familj djupnar. Flera avsnitt har gjort att man höjt på ögonbrynen vilket jag gillar, samtidigt är den lättsam och bara varm och härlig att titta på. Vi får även stifta bekantskap med en hel del nya karaktärer vilket alltid är uppfriskande. 

Säsongens Bästa och Sämsta Karaktärer:
Jag måste vara ärlig nu, jag gillade faktiskt många av karaktärerna i säsong 2. Till och med Petra växte till sig och man fick se henne i ett nytt ljus. Sämsta karaktär lär nog bli Milos eller Petras mamma för jag är riktigt trött på dem även om Milos kommer med humoristiska inslag i allt det mörka. Och sedan ska vi ju inte börja prata om Anezka. Vad ska hon hitta på härnäst?

Övriga Tankar och Känslor: I vanliga fall tycker jag att triangeldraman blir tråkiga i längden men inte i Jane The Virgin. Jag har definitivt en favorit i Michael men det är inte med ogillande som jag även ser Janes relation till Rafael. Jag vill inte avslöja något för er som inte sett serien men jag är sjukt nyfiken på vad som skall hända med två av karaktärerna nu i säsong 3 med tanke på hur säsongen slutade. Förutom det vanliga castet var det riktigt kul att Adam Rodriguez gästspelar som Janes litterära lärare Jonathan Chavez. Och en viss herre vid namn Bruno Mars.
#1 - Elsa

Så härlig serie! Älskar humorn och hur mysig den är. Jane är dessutom en helt underbar huvudkaraktär.

Svar: Ja visst är hon fantastisk :)
livinginfictionalworlds.blogg.se