Premiär: Emerald City


Emerald City är en modern tolkning om historien som senare skulle komma att kallas Trollkarlen från OZ.

Jag blev genast intresserad av denna serie så fort jag såg trailern inne hos någon av er seriebloggare, och nu efter att ha sett dem första avsnitten kan jag säga att detta kan bli bra. Dock ska jag tillägga att en hel del grejor påminner sjukt mycket om Wicked boken/musikalen redan nu och det är med panikartad spänning som jag ser fram emot nästkommande avsnitt. En del av mig hoppas att den går lite ifrån Wicked vinklingen och gör något helt nytt, men någon annan del av mig älskade ju den versionen av historien och skulle tycka att det var lite okej med att vinklingen blir detsamma men ändå inte. Haha ja som ni ser är jag väldigt kluven, men serien överlag tror jag har en bra chans att bli riktigt bra! 

Döm av min förvåning när jag helt plötsligt upptäcker att Oliver Jackson Cohen har en av huvudrollerna, HUR kan jag ha missat detta, han tillhör ju faktiskt till dem skådespelare som jag anser är mina favoriter. Jätteglad över detta och jag är så nyfiken på hur han kommer att göra denna roll! 

#1 - Film&serier bloggen

Den här serien måste jag se på. Verkan vara något i min smak helt enkelt :)

Svar: Ja du kommer inte att ångra dig! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

sv: jag med :D

kanske ska ta och se denna hehe :)

Svar: Det tycker jag den var riktigt bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Emelie Karlsson

Emerald City började faktiskt jätte bra!

Svar: Ja jag föll direkt hoppas verkligen att fortsättningen håller samma takt! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - sofia mattsson

Nu blev jag sugen på att se denna serien, men jag får inte börja med mer serier förrän jag avslutat några, eller minst en ;) haha För det är för mycket på min att se lista eller att komma ikapp lista :(

Svar: Haha åh jag vet känslan, jag hade inte planerat att påbörja några nya serier alls utan försöka beta av dem som jag påbörjat men jag kunde inte hålla mig borta från denna :) Och tur var väl det för det är fantastiskt bra! :)
livinginfictionalworlds.blogg.se