London Shopping

Nu har vi landat på svensk mark igen och det är med smärta jag meddelar att London hade megarea på media. Och jag kunde inte köpa hem någonting för det fick inte plats i resväskan. Här kommer man till London och har planerat sina inköp noggrant och så rear dem ut helt nya tv-serier, antingen 2 för 200kr eller 3 för 200kr, serier som inte kommit ut i Sverige ännu. Och det var likadant med filmerna. *gråter inombords*

 
Men vad kom jag då hem med undrar ni? Jo, är man i musikalernas stad kan man inget annat komma hem med än just musikaler för ärligt vart kan man köpa det här hemma? Grease Live letade jag efter förra gången jag var i London men då hade dem ännu inte släppt den på DVD, men nu hade dem det och den kostade hela 70kr. Sedan hade jag såklart planerat att köpa hem Annie Get Your Gun på DVD för jag föll pladask för den och musiken när jag såg den för ett tag sedan. Även live versionen vi var och såg i Sheffield gjorde att jag föll ännu mer för den hur det nu är möjligt! Annie Get Your Gun kostade ca 59kr.


Självklart när jag redan betalat i kassan så fångade något annat min uppmärksamhet. Jag gick genast fram och pillrade på kartongen flera gånger, men valde att inte köpa den. Eller? Efter en tids tänkande när vi shoppade annat så vände jag om och hämtade hem boxen 10 musikaler du inte får missa. Den kostade 200kr och även om Annie Get Your Gun finns med bland dem 10 så köpte jag den. Det är ju ca 30kr per film och det gör ingenting att jag har dubbletter av Annie. Kanske kan jag sälja den vidare eller ge bort senare? Själva boxen är ju dessutom supersöt. 

 
Nästa gång jag reser till London får jag resa med tom resväska tror jag och köpa hem så mycket filmer och serier som jag bara kan. Men jag är nöjd med min lilla musikalsamling i alla fall. Ska bli spännande att se de gamla klassikerna som jag egentligen inte har någon koll på. Skäms att jag inte sett Singing in The Rain ännu!
#1 - Sofia

Svar: skam är verkligen värd att se. Plöjde hela serien på 3 dagar. 😂 Dock tycker jag att den blir mycket bättre i säsong 2 & 3. Så ge inte upp efter säsong 1 😉

Svar: Okej jag skall tänka på det, ska bara hitta tiden till att starta den :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

sv: haha ja kanske det, jag brukar alltid passa på att köra maraton på vintern eller sommaren då typ alla serier har uppehåll :P

Svar: Samma här :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Flisan

sv: jamen eller hur :D

du fick med dig en hel del hehe :D

Svar: Haha ja det blev ju en del :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Emelie Karlsson

MEEN AVIS!!

Svar: Haha sitter här hemma och bara, NÄR hade jag tänkt hinna med och se dem? :P
livinginfictionalworlds.blogg.se