Intressant på Bio: Januari 2017

Januari månad och det är dags att kolla utbudet av filmer på SF biograferna. Efter att ha kollat igenom listan var det tyvärr inte många filmer som lockade mig alls. Vet inte vad det beror på faktiskt men jag hittade i alla fall två stycken titlar som jag är intresserad av att se. Hittade ni någon film som ni kände att WOW den måste ju bara ses från Januari släppen?


Bleed For This: Efter en nästan dödlig bilolycka bryter Vinny nacken och får besked att han aldrig kommer kunna gå igen, eller någonsin kunna boxas. Det är slutet för Vinny men med sin starka tro på sig själv så vägrar han att acceptera beskedet och väljer den farligaste och mest smärtsamma vägen. Han stålsätter sig och med hjälp av en ny tränare Kevin Rooney börjar han kämpa sig tillbaka för att få boxas i ny titelmatch.

En film som är baserad på den sanna historien om boxaren Vinny Pazienza. Alltid lika spännande att se andra personers livshistorier. Och i detta fall kretsar det kring boxning som jag inte har så bra koll på vilket är intressant. Filmen har premiär 20 Januari.


La La Land: 
Jazzpianisten Sebastian och den aspirerande skådespelerskan Mia blir förälskade men ju mer framgångsrika de blir, desto svårare blir det att hålla kärleken vid liv.

Den kanske mest omtalade releasen bland biopublik och kritiker i slutet av 2016. En Jazzmusikal låter riktigt intressant om ni frågar mig. Filmen har premiär den 27 Januari. 
#1 - sandra

la la land vill jag se!

Svar: Jag med den är så omtalad. Grejen är att jag inte kände WOW när jag såg trailern men har bara hört hyllningar från kritiker såväl som publik så ska bli otroligt spännande att se :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Vill också se La La Land, tyckte inte om trailern direkt (precis som du skriver ovanför) men är nu i efterhand sugen på att se hur den är!

Svar: Nä trailern är ointressant om du frågar mig men ändå är det något som lockar med den :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Katrine Larsson

La La Land fick ju så många golden globes så jag är ju nästan tvungen och se den bara på grund av det och det är ju ett stort + att Ryan Gosling är med.

Svar: Haha ja visst är det bara positivt med att Ryan Gosling är med. Ska bli kul att se hur han tolkar en musikal :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Felicia

Jag vill se båda

#5 - Seriespaning

Vill också se lalaland :-) men nu är frågan om den kommer leva upp till hypen, musikaler lyckas inte alltid skulle jag vilja påstå. Men alltid kul när det kommer någon :-)

Svar: Nej precis musikal i generellt är ju tråkigt enligt svenskarna även om det finns så många bra. Live versionerna är oftast bättre. Problemet tycker jag är att när man filmatiserat en musikal så väljer man hellre kända namn för att locka till biograferna mer än talang men jag kan ju förstå det samtidigt om de gör en dålig tolkning eller sjunger halvkass så blir det en ond spiral för då vill man gärna inte se en till :P yes är för involverad när det kommer till musikal genren haha
livinginfictionalworlds.blogg.se