Veckans TV - V8

Det blev en försenad veckans TV inlägg denna gång och anledningen till det är att min blogg.se hemsida har strulat och jag kände att det inte ens var kul att försöka skriva något när det inte fungerade som det skulle så jag valde att hoppa över V.7. Men nu kommer alltså mina tankar och funderingar om vecka 8:s avsnitt... Jag kan också meddela att jag valt att pausa Legion ett tag framöver då jag redan kollar på så många serier.


Shadowhunters 2x08 - Love is a Devil: Dags för Max att få sina runor efter att han klarat det stora testet men under firandet som ordnats av Magnus börjar alla plötligt att hallucinera vilket nästan fick ödesdigra konsekvenser, i alla fall för Alec. Vilken tur att vi har allas vår coola Magnus som kom på problemet och kunde lösa det i sista sekund. Helt okej avsnitt, hände väl inte så mycket mer än det. Får se vad som händer nästa vecka. Men det var skönt att alla började ta itu med sina känslor, och så var ju Raphael tillbaka även för en kort sekund.  


The Fosters 4x14 - Doors and Windows: Många saker är det som i omlopp just nu. Men fokuset som jag mest fastnade för att Jesus kamp efter operationen. Skönt att se familjen släppa sitt för att hjälpa honom, något som kanske gör att vissa kommer varandra för nära. I alla fall är det så Jesus uppfattar det. Brandon hittar tillbaka till musiken då han hittar musikterapi på sjukhuset. Och Marianna får äntligen hjälp av en terapeut efter allt som hänt, hoppas hon får den hjälp hon behöver för är det någon som står ensam just nu så är det hon. 



Riverdale 1x05 - Heart of Darkness: Då var det alltså dags att ta farväl av Jason, någon som Cheryls mor försöker hålla henne borta ifrån. Veronica får en inblick i hur det är att leva hemma hos familjen Blossom och det är inte en dans på rosor, man kan ju faktiskt förstå att Cheryl är som hon är när hon lever som hon gör. Gillade starkt alla Jughead och Betty scener, tror dem kan bli ett riktigt bra deckarteam. Kul att se Archie gå utanför ramen och satsa mer på musiken, kommer säkert bli ett bra sätt för honom att bearbeta hela Ms Grundy grejen på också. Helt okej avsnitt, tycker det är dags att ta itu med vad som hände nu och faktiskt inte bara följa elevernas liv, men det verkar ju gå åt rätt håll. 



Reign 2x03 - Leaps of Faith: Gideon erbjuder Mary giftermål och flykt från all press som hovet har över hennes liv, något som hon överväger att faktiskt göra. Gideon är ju ändå någon som älskar henne och det låter ju som en dröm, vilket det också var för Elisabeth kanske inte helt var ärlig vilket Mary får reda på. Kung Charles känner nu av pressen och låt oss säga att det inte går bra alls. Intressant utveckling av det hela. Ser fram emot vad som komma skall, såg precis en dokumentär om Mary Queen of Scots och jag ser fram emot hur dem ska vinkla hela denna Lord Darnley historien! 


Emerald City 1x09 -The Villain that´s Become: The Wizard försöker förhandla med Lady Ev som absolut inte tänker samarbeta vilket leder till ett slut som inte var det roligaste. Stackars Jack när han ännu en gång förlorar någon kär och måste ta itu med sina känslor gentemot allt han gått igenom, riktigt bra skådespelat! Annars har jag helt tappat intresset för denna serie, det enda som gör att jag kollar vidare är för att jag hoppas att det skall vända mellan Dorothy och Lucas annars blir den här serien segare ju längre säsongen går. Tror det endast är ett avsnitt kvar nu innan den är slut. Kanske blir mer action nu när jättarna återvänt samt att den där trollkarlen verkar riktigt mysko som befriades. Annars är jag mer än redo att ge upp denna serie. Den som började så bra och så faller den bara platt.  
#1 - Emelie Karlsson

Ugh, Lord Darnley var en sådan otroligt destruktiv man till Mary, historiskt sätt. Hoppas hon dumpar honom snabbt i serien!

Svar: Ja, dock vill jag ha lite romans mellan dem först :P Så det inte bara blir i sista avsnittet bara pang hans historia måste också vara med innan serien slutar :P
livinginfictionalworlds.blogg.se