Veckans TV - V.6


Shadowhunters 2x06 - Iron Sisters: För att ta reda på vad Valentine planerar blir Clary och Izzy skickade till Iron Sisters, där får inte Clary bara reda på varför själasvärdet är så viktigt, och varför hon kan se runor utan hon får även reda på att Izzy har en hemlighet. Ett mycket intressant avsnitt och otroligt underhållande. Älskar alla obekväma situationer som Alec och Magnus hamnar i i detta avsnittet, först på baren och sedan när Jace huxflux dyker upp hos Magnus i den mest olägliga situationen haha. Vi fick även reda på hur varulvarna förvandlas och även lite om Maias bakgrundshistoria vilket var kul. Och några kommer absolut att shippa Simon och Maia efter detta avsnitt, hmm vet inte vad jag känner men vore kul om Simon får lite roligt också mitt i allt elände.


The Fosters 4x12 - Dream a Little Dream: Vi fick följa Jesus inre kamp mot den elaka feberinfektionen efter olyckan och jösses vilken karusell det blev haha. Annars fick vi se hur det gick med Callie och hela denna smitolycka grejen, det slutade inte alls bra och Callie blev tyvärr fälld. Dock misstänker jag att både domaren och den ena polisen står mer på hennes sida än hans. Och hoppsan vad hände med Mariana helt plötsligt, nästa vecka får vi nog veta mera om hennes situation. Jag säger det igen. SNÄLLA någon kom och dra ner Jude på jorden igen han har gott från favoritkaraktär till en karaktär som jag inte alls gillar, hoppas att Brandons kommentar fick Jude att haja till. 

 
Riverdale 1x03 - Body Double: Veronica och Betty går samman med ytterligare tjejer som blivit utnyttjade av skolans fotbollslag för att slå tillbaka när Victoria blir utsatt. Något som gjorde att Betty var tvungen att ta itu med sina inre demoner. Var det bara jag som kände HELL YEAH när killarna faktiskt fick ta sitt straff, tyvärr fungerar det nog inte alls så i verkligheten. Archies pappa börjar så smått acceptera hans musik efter att ha talat med ms Grundy, som nu faktiskt sitter i knipan då den där scouten såg hennes bil när skotten avlossades. Om han såg Archie också det framkom inte. Okej dags för en av mina teorier, är det bara jag som har en känsla av att Archie inte är ms Grundys första elevförhållande? Min känsla är att hon och Jason på något sätt har haft något ihop det. Varför? Det var bara något med scenen när Jason gick där i korridoren i förra avsnittet och trodde att alla avgudade honom och någonting som ms Grundy sa som gjorde att jag fick den känslan, om den stämmer eller inte får vi se senare hoppas jag. Är det någon annan som funderat i samma banor?


Reign 4x01 - With Friends Like These: Då var det då dags för premiären av den sista säsongen av Reign vilket känns tråkigt men ändå bra på något sätt. Mary kämpar på för att lära känna sin bror och hans politiska åsikter och undrar verkligen om blod är starkare än vatten så att säga. Jag måste medge att jag gillade den första scenen när dem stod och fäktades tillsammans den var så fin att se. Elizabeth kämpar på efter sitt beslut om Lola och det visar sig att Narcisse och Elizabeth kanske måste samarbeta för att få bort en gemensam nämnare i detta krig, en gemensam nämnare som befinner sig på Marys brors sida. Och in i säsong 4 kommer en helt ny spelare, en viktig pjäs i kriget, nämligen Lord Darnley spelade av Will Kemp. Toklängtar tills nästa avsnitt! 


Emerald City 1x07 - They Came First: Jaha och vad hände där helt plötsligt? Det som började som en fin mysig kärleksförhållande mellan Dorothy och Lucas slutade tvärt när Glinda återgav Lucas hans minnen och det visar sig att han stått på hennes sida hela tiden och att han haft ett förhållande med henne. Kan vi bara bestämma oss för att säga NEEEEEJ på den punkten, gillar inte alls Glinda som karaktär och detta förstör bara allt mer. Något att säga Yeeeeeey över är dock hela denna Lady Ev och Jack grejen, den har växt sig allt starkare och jag tyckte ändå att dem gjort det på ett bra sätt. Och sedan måste vi ju alla medge att vi bara älskar Tip för allt hon gör. Vad som händer nu i Emerald City det får tiden utvisa, men det verkar ju som om en nolltolerans mot magi har infunnit sig. Intressant händelseutveckling i serien.  
#1 - Flisan

sv: jamen eller hur!

Håller med dig om Jude!

Svar: Hoppas verkligen att Brandons kommentar tog hårt, Jude verkar ju beundra honom :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Reign kommer bli så bra denna säsong. Speciellt med alla nya karaktärer!

Svar: Ja ska bli riktigt kul att se :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Celine

Har faktiskt inte tänkt på det där med Jason och ms Grundy men det hade inte förvånat mig!

Svar: Det var bara någonting med hans kaxighet i korridoren + något hon sa som fick mig att tänka så :)
livinginfictionalworlds.blogg.se