Veckans Tv - V.5


Shadowhunters 2x05 - Dust and Shadows: Det jag gillade mest med detta avsnitt var att man fick se Alecs inre kamp efter det som hände på institutet, att hans hårda skal lyftes lite grann. Och hur fin var egentligen inte scenen med den lilla flickan? Pappa Alec i högform haha. Vi får även se Simon komma ut ur kistan så att säga för sina familj, men det kanske inte lyckades riktigt så bra som situationen verkade. Vi fick även se Clary och Jace komma närmre varandra igen, som förut, när det var dags att begrava de fallna shadowhunters. Och vad är det egentligen Izzy går igenom? Vad tusan var det Aldertree gav henne egentligen? Någon typ av drog? Ska bli otroligt spännande att se fortsättningen i alla fall. Skynda på nu, vill se nästa avsnitt NU!


The Fosters 4x11 - Insult to Injury: Då var The Fosters igång igen och det startar direkt efter sluthändelserna i mid season finalen. Vi får följa familjen och vad dem går igenom medans Jesus ligger på sjukhuset. Callie lyckades smita från Troy genom en bilolycka. Något som hon får dåligt samvete för och väljer att gå till polisen med i efterhand, något som kommer få stora påföljder. En väldigt bra fortsättning, dock stör jag mig så sjukt mycket på Jude just nu, någon borde komma på honom och göra något åt situationen. Och vad kommer nu att hända med hela Nick historien? Jag hoppas i alla fall att dem inte kommer att kasta den åt sidan för ärligt talat hela hans historia är väl mest varför jag har suttit fastklistrad vid serien under säsong 4. 


Riverdale 1x02 - A Touch of Evil: Till och börja med vill jag ställa en fråga. Är det någon av er som redan nu börjar fundera på vem som skjutit Jason? Någon sa något och något hände som gjorde att jag började fundera och redan nu har en teori om vem det kan ha varit. Men jag ska suga lite till på den karamellen innan jag berättar den. Annars då? Jo jag gillade avsnittet, tycker det var kul att se en mer känslosam Cheryl än innan, för seriöst jag har riktigt svårt för den karaktären. Och jag kan inte vara den enda som hoppas på en Archie och Betty kärlekshistoria eller hur? Han verkar ju ha någon form av känsla förutom vänskapen för henne. Men jag hoppas absolut att dem kör vänskap/kärleks grejen en lång tid framöver haha. 


Emerald City 1x06 - Beautiful Wickedness: Låt mig bara säga en sak. Jag var inte beredd alls på det där slutet! Annars gick jag in halvhjärtat när jag såg detta avsnitt så det jag egentligen gillade var scenen med Jack, Pip och Lady Ev. Hela denna bakgrundshistoria fastnade inte alls hos mig, varken Dorothys eller Lucas. Nu ska jag försöka slappna av och få upp humöret igen tills nästa avsnitt. 
#1 - Flisan

sv: jag håller med :D

åh älskar Rivderdale, men har ingen aning om vem som har skjutit honom ´!

Svar: Som sagt jag har en teori men vill nog vänta ett eller två avsnitt till innan jag vågar diskutera den för just nu kan allt hända i serien känns det som :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - film&serier bloggen

Jag gillar verkligen Riverdale just nu, så bra serie!

Svar: Ja samma här verkligen ett nytt beroende :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Felicia

Jag tål inte den där som Jude umgås med, sååå sjukt dåligt umgänge. Önskar bara att Connor kunde komma tillbaka, ugggh :( & ja, Nick borde vara med lite mer alla fall längre fram då det inte känns avslutat där. Jag gillade honom ändå, tyckte han kändes rätt missförstånd, eller jag vet inte. Riverale är <3<3<3

Svar: Nä samma här men det är väl något Jude måste få ur systemet eller något. Saknar faktiskt Connor jag med. Hoppas att han kommer tillbaka snart. Och Ja jag saknar Nick visst han gjorde ett stort fel och mådde psykiskt dåligt men skulle vara intressant att få de hans resa nu också om han får hjälp. Tror nog sättet hans pappa behandlade honom spelar stor roll i hur Nick är nu.
Jaa Riverdale är bäst! <3

livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Felicia

riverdale*

#5 - Seriemorsan

Inga serier jag följer men jag blev lite nyfiken, i alla fall på The Fosters!

Svar: The Fosters är en väldigt bra drama serie så den tycker jag att du ska ge en chans :D
livinginfictionalworlds.blogg.se