Säsongsrecension - Grand Hotel S1


Bästa och Sämsta med Säsongen: Jag vet att jag inte skulle starta några nya serier, men kollade på ett avsnitt av denna serie och fastnade totalt, man visste aldrig vad som skulle ske och alltid hände det något nytt. Själva handlingen är väl det jag gillar mest. Serien handlar om Julio som tar anställning på ett hotell då hans syster försvunnit och befaras vara mördad, han försöker under säsongen, tillsammans med andra karaktärer ta reda på sanningen. Att den dessutom utspelar sig år 1905 gör allt bra mycket intressantare med allt vad det innebär med brist på el, teknik etc. 

Säsongens Bästa och Sämsta karaktärer:
Bästa karaktärerna måste ju gå till huvudrollen själv Julio, visst han har sina dåliga sidor också vilket gör ytterligare till att jag gillar denna serien, sedan måste man ju bara älska Andres som verkligen gör allt för alla andra, tyvärr till en bekostnad av sig själv. Seriens sämsta karaktärer är däremot enklare, inte en enda på detta hotell är en trevlig prick men sämsta måste ju definitivt vara Dona Teresa, Javier, Diego och Belen. Usch klarar verkligen inte av Belen som karaktär och vill bara ha bort henne från serien. 

Övriga tankar och känslor: På en dag slukade jag hela säsong 1 och jag ser sjukt mycket fram emot vad säsong 2 har att erbjuda för gänget på hotellet. Trodde jag skulle gilla serien, men att jag skulle älska den såhär mycket hade jag aldrig trott. Skönt att bli överraskad ibland! 

#1 - Emelie Karlsson

Oooh intressant!

Svar: Ja den är jättebra tror du skulle gilla den :)
livinginfictionalworlds.blogg.se