Chasing Liberty (2004)

Anna Foster har samma krav och drömmar, som vilken normal tonåring som helst. Hon vill kunna umgås med sina kompisar, dejta killar, uppleva små romantiska äventyr m m. Tyvärr är Annas far lika orolig över vad dottern har för sig på fritiden, som alla världens fäder. Han har dock resurser att med hjälp av Secret Service-agenter bevaka dottern var hon än befinner sig, eftersom han råkar vara - USA:s president!

När jag såg att 11:an visade denna film kunde jag inte hålla mig borta. Jag blev genast sjukt nostalgisk då det råkar ha varit en stor favorit under uppväxten. Den är så förutägbar och helt fantastisk haha. Under Annas äventyr, när hon smiter ifrån sina vakter, så råkar hon springa på Ben, en charmig ung fotograf som hon genast faller för. Det råkar bara vara så att Ben följer med på resan av en helt annan anledning. Han är nämligen anställd av Annas pappa som skydd, men längst med vägen händer något, han faller för henne. 
Ja dessa filmer är min guilty plessure, ibland behöver man bara något rätt cheesy och övergulligt som får en att utbrista aaaaaaw och drömma om ett likadant äventyr i ens annars så tråkiga vardag. 

Genre: Comedy, Romance
Längd: 1h och 41min
Skådespelare: Mandy Moore, Matthew Goode, Mark Harmon
Betyg: 4/5

#1 - Emelie Karlsson

Älskar den här filmen!! Det var här jag började tycka om Matthew Goode så mycket som jag gör nu. Såg denna tre nätter i rad när jag hittade den, haha!

Svar: Åh samma här. Har dock varit riktigt dålig på att se hans filmer på senaste tiden men måste jobba mig ikapp tror jag för nu fick jag ett riktigt sug för det. Senaste jag såg var Belle tror jag :P Och det var ju ett tag sedan den kom ut :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Seriespaning

Jag är likadan, älskar cheesy romcoms... :-) har dock inte sett denna så då har jag en ny att se..ofta ser man ju om gamla favoriter som ger en just det man vill ha :-)

Svar: Då tror jag absolut att detta är en film för dig :D Ja man göra ju det.
livinginfictionalworlds.blogg.se