Premiär: 13 Reasons Why


Vad handlar serien om?
Serien följer Clay Jensen, i hans sökande efter att hitta sanningen bakom varför hans klasskamrat och förälskelse, Hannah, har vald att ta sitt eget liv. 

Vad tyckte jag efter premiäravsnittet?
Jag gillade premiäravsnittet väldigt mycket. Den hade en bra blandning av karaktärer, stora livshandlingar och moment när jag faktiskt ryste i hela kroppen. Älskade scenen när Hannah berättar varför Clay har fått banden samt slutscenen i skolkorridoren. En härlig blandning av mystik och skoldrama! 

Intressanta karaktärer?
Det är ännu för tidigt att ha favoritkaraktärer, men jag tyckte att skådespelarna gjorde ett jättebra jobb i sina roller. Förutom huvudkaraktärerna så gillade jag sättet Justin uppvisades på. Ja det var väldigt stereotypiskt men när bilden skickades iväg så visade det också att han faktiskt inte gillade vad som pågick även om han senare inte orkade bry sig om det. Gillade även Tony otroligt mycket. 

Kommer jag att fortsätta följa den?
Ja absolut om det fortsätter på samma sätt i nästföljande avsnitt så kommer det här att bli riktigt bra. Kanske en ny favoritserie. Jag ska försöka att hålla mig så att jag ser ett avsnitt i veckan så att det kommer upp i Veckans TV inläggen men vi får se hur länge jag klarar av att hålla mig. 

#1 - Emelie Karlsson

Ett avsnitt i veckan??? Det skulle jag aldrig klara, haha!

Svar: Ja jag vill dra ut på spänningen lite annars tar det slut allt för fort. Sedan kanske jag inte klarar av att hålla mig med ett avsnitt i veckan det är en helt annan sak :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

sv: haha jag med :P

älskar denna serie, såg klart alla avsnitt igår haha skulle aldrig kunna vänta :P

Svar: Ja jag har en känsla av att jag kommer älska den jag med just därför vill jag suga på den karamellen ett tag :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Film&serier bloggen

Jag har redan tittat på 9 avsnitt, kunde helt enkelt inte sluta titta! :)

Svar: Jag kan mycket väl förstå det. Får se hur länge jag klarar mig med ett avsnitt i veckan :P
livinginfictionalworlds.blogg.se