Secret of Great British Castles

 
I dokumentärserien Secret of Great British Castles får vi följa med historikern Dan Jones när han visar oss de fantastiska hemligheterna till de sex största och viktigaste slotten i Englands Historia. Vi får följa med till Dover, Warwick, Caernarfon, Carrickfergus, Stirling och självklart det häftiga och läskiga Tower och London. 

Men vilken fantastisk dokumentärserie! Jag är en riktig nörd när det kommer till Englands Historia och har själv besökt Warwick Castle och Tower of London, jag har även sett maffiga Dover Castle på avstånd och denna serie var fylld med nostalgi och framförallt WOW, NÄ DU SKOJAR upplevelser. Så många hemligheter och fantastiska skapelser och framförallt spännande historier om dessa sex slott.
Det märks verkligen att Dan Jones är minst en lika stor historienörd när han besöker alla dessa platser och gång på gång fängslar en i sitt berättande. En del av ett avsnitt jag minns bäst är att han själv blir väldigt berörd och nästan börjar att gråta. Det är sånt här jag söker i en dokumentär, att personerna bakom dem faktiskt bryr sig och är minst lika nördiga i ämnet som en själv! 
#1 - Emelie

Yep, det här kommer jag kolla på haha. NU BLEV JAG JÄTTE TAGGAD!! Och jag som har så mycket uppgifter att göra!

Svar: Den är ju så bra, redan i första avsnittet satt jag där och gapade och bara NÄ DETTA ÄR INTE SANT HUR TUSAN GJORDE DEM!!?
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - sandra

åh sånt där älskar ju jag, vart kan man se? :)

Svar: Finns på Netflix :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Anna

Tack så mycket för tipset! Måste kolla in den! :D

Svar: Det tycker jag att du ska göra, den är mycket intressant och man fastnar verkligen eftersom Dan är lika intresserad av ämnet som man själv. :D
livinginfictionalworlds.blogg.se