Förhandsvisning: Kvinnan på Tåget

Rachel är i sorg efter sin skilsmässa. Varje dag spenderar hon sin dagliga pendeltågsresa fantiserandes om det tillsynes perfekta paret som bor i ett hus som hennes tåg passerar varje dag. En morgon ser hon någonting chockerande hända utanför tågfönstret som kommer att förändra allt.

Idag hade jag då planerat att skriva Veckans Film inlägget som jag inte hann med igår men istället blev det en tur till biografen tillsammans med min kollega för att se filmen Kvinnan på tåget. Och ärligt talat jag vågar inte skriva ett jota om den för detta är en film som gör sig bäst när man så att säga ser den i blindo utan någon som helst bakgrundsinformation. Till och med en hel del av dem som läst boken sa att dem tyckte filmen var snäppet bättre. Personligen tycker jag att det är en brilliant film, jag var inte avslappnad en enda sekund, för den var ju så bra. Man visste aldrig hur det skulle gå. Det är en hemsk historia rakt igenom och jag satt flera gånger med ett mega ont i magen. Riktigt bra film. Kan bara ge den stående ovationer. Skådespelarna är fantastiska i sina roller och om inte dem eller filmen kommer ta hem varenda pris blir jag förvånad. 
Kommer jag se filmen igen? Troligtvis inte för magin är nu bruten. Gå och se den är allt jag har att säga! 

#1 - Film&serier bloggen

Jag har planerat att se den här filmen, så nu måste jag ju verkligen se den, men först ska jag nog läsa boken!:)

Svar: det dem sa som hade läst den är att boken yet dig rätt seg gentemot filmen men du gör som du vill :) jag har inte läst den och satt bara åh wow, nä, OMG, Vaj!?
livinginfictionalworlds.blogg.se