Så Mycket Bättre - Avsnitt 6


Då vart det dags för Dannys dag i Så Mycket Bättre. En dag som jag har varit livrädd för. Anledningen? Jag har följt Dannys karriär sedan Idol och har tillsammans med mina vänner rest Sverige runt för att se honom och EMD live. Hans låtar är inte bara låtar för mig, det är minnen så det här avsnittet var jag absolut livrädd för. Mycket bringade fram känslor och minnen från förr men att höra låtarna av andra kändes fel på ett sätt och helt rätt på ett annat, det är svårt att förklara. Dessa låtar är så nära mig så det är inte sant. Så vad tyckte jag då? Helt okej tolkningar inte de bästa kanske men tyckte absolut att några gjorde riktigt bra jobb. 

Som vanligt kommer här en lista om vilka tolkningar som blev mina favoriter. 

Jill Johnsson - Your Grace
Magnus Carlsson - Brinner i Bröstet
Lisa Ekdahl - Om bara Du 
#1 - Katrine Larsson

Har inte sett det här avsnittet än men har hört att Little Jinders låt har blivit "hyllad" en hel del.

Svar: Jo det kan jag förstå men jag fastnade inte alls för den :P
livinginfictionalworlds.blogg.se