Bad Moms (2016)

 
Liksom många andra mammor tar Amy hand om alla utom sig själv. Hennes liv är perfekt: ett lyckligt äktenskap, högpresterande barn, ett vackert hem och till på köpet 365 perfekta hårdagar om året. Hon bakar till skolan och sitter med i alla kommittéer – allt medan hon gör karriär. Och det hon gör verkar så lätt. Men under ytan är Amy på bristningsgränsen – överarbetad, överpresterande och utmattad av alla krav. Varför arbeta så hårt för så lite uppskattning? Vad skulle hända om hon gjorde det hon ville för en gångs skull? Utled på allt, får Amy kontakt med två andra mammor i samma situation. Tillsammans bestämmer de sig för att lämna sina inrutade liv för att leva livet, något som inte ses med blida ögon av klicken av perfekta mammor…

Bad Moms var en film som jag innan var väldigt skeptiskt till. Trots att jag gillade trailern och tycker om de flesta skådespelarna i huvudrollerna var jag rädd att denna film skulle bli töntig. Ni vet som så många filmer idag tyvärr är. Ni vet de där överdrivna humorfilmerna som nästan blir för mycket. Men jag blev positivt överraskad av den här filmen faktiskt. Den var rolig utan att hamna på gränsen till töntig och jag fick lite samma känsla som när jag kollade på Mean Girls första gången, men att detta skulle vara lite Mean Girls blir vuxna haha. Någon som har sett filmen och känner likadant? 
#1 - Flisan

Denna vill jag se :D

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se