Mina tvserier

Vilken tv-serie var den första du verkligen förälskade dig i? Sabrina Tonårshäxan xD

Vilken tv-serie maraton-kollade du på senast?
Outlander

Vilken tv-serie gav du senast upp att titta på?
The Vampire Diaries. Tyckte att det var synd att de fortsatte efter säsongsavslutningen på Säsong 6. 

Av vilken tv-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?
Buffy the Vampire Slayer

Vilken är din favorit när det kommer till tecknade/animerade serier?
Kollar sällan längre, men älskade Sailor Moon när jag var yngre och kan absolut tänka mig att göra en omtitt. 

Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty plessure"?
Once Upon A Time.

 
 
 
Vilken är din alla tiders favorit tvseriekaraktär? Lorelai Gilmore

Vilken tv-seriekaraktär påminner mest om dig?
Ingen.

Största tv-beroende just nu?
Foyle´s War 

Vilken är din favorit inledningslåt eller vinjett?
Det kan inte gå fel med Vänner introt. Eller The O.C. 

Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?
Gillar verkligen Melissa & Joey även om jag inte hunnit sett klart den.

Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?
Hart of Dixie och Reign.

 
 
Vilka serier/vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? Tipsade hett och brett om Supergirl till allt och alla så har jag inte sett den själv ännu. Hoppsan :) 

Största ship bland tv-serier?
Hook & Emma i Once Upon A Time

Vilken film, bok, saga etc. vill du mest av allt att det ska bli en tv-serie av?
The Vampire Academy

Vilken tv-serie får dig alltid att brista ut i gråt?
Gråter sällan till serier.

I vilken tv-serie värld skulle du helst vilja leva?
Upper East Side. Hur snygga är dem inte på en skala?

Vilken tv-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta tv-serie du har sett?
Har väldigt svårt för Game of Thrones. Är inte en serie som jag kommer att fortsätta med. 

Vilken nedläggning sörjer du mest över?
Life Unexpected. Varför, bara Varför las den ner!?

#1 - Emelie Karlsson

Hart of Dixie och Reign på favorit dramaserie?! Ooh, we're the same. Men vad roligt att du skapat en sånhär typ av blogg! Tror du att du kommer fortsätta, har du bloggat förut? Alltid roligt när man hittar nya bloggare! :-)

Svar: Har bloggat till och från sedan 2008. Just nu har jag bara min fotoblogg som ligger hos Nouw och så denna :) Men tänkte att det var dags för att skapa denna. Blev så inspirerad av dig :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Förresten, tänker bara fråga - vill du ha hjälp med en design? Tänkte, eftersom du inte har en header just nu. Kram!

Svar: Startade denna idag så har inte hunnit med det alls. Är inte så jättebra på koder och sådant men skulle vara kul att ha en fin header och design, dock har jag inte råd just nu att betala för en om det var det du tänkte på. :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Emelie Karlsson

Nej, jag tänkte mig helt gratis faktiskt! Jag tycker om att leka bland koder haha, skulle lugnt göra det som en tjänst! Alltid roligt med en fin design om man skapat en ny blogg!

Svar: Skulle du vilja göra det då? Vore jättesnällt :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Emelie Karlsson

Självklart! Maila mig på [email protected] och skriv hur du vill att den ska se ut. Färger, typsnitt, exempel på headers du tycker är snygga (eller designer överlag), förslag på bakgrund om inte färg. Bara ett mail där du skriver hur du vill ha det, med bifogade bilder! Då kan jag bli om någon timme. :)

Svar: Yes jag mejlar dig :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#5 - Cassandra Haraldsson

Så rolig lista :D

Svar: Ja kul att fundera på frågorna själv :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#6 - goldenbooks.blogg.se

Åh, jag tycker också Vampire Academy ska bli en tv-serie! Älskar böckerna och filmen (även om den jag inte tyckte om hon som spelar Lissa). Filmen floppade ju, precis som City of Bones gjorde och Mortal Instruments har ju blivit en tv-serie så det kanske bara är en tidsfråga tills vi får se en Vampire academy serie, det hoppas jag!

Svar: Jag gillade filmatiseringen väldigt mycket även om jag precis som du inte var så förtjust i tjejen som spelade Lissa. Än så länge har jag inte hunnit läsa alla böckerna men tror verkligen att den skulle göra sig bättre som tv-serie.
Även om folk inte gillade tv-serien Shadowhunters när den kom så måste jag erkänna att jag älskar den. Gillar verkligen att skådespelarna är sådana fans själv av bokserien, jag kan tycka att det lyser igenom i den serien ibland. :D
livinginfictionalworlds.blogg.se