Koko - Den talande Gorillan


För en stund sedan så visade TV4 dokumentären om gorillan Koko som togs omhand som barn och lärde sig teckenspråk. Jag är helt fascinerad över denna dokumentär. Sedan får jag lite mixade känslor i och med att hon faktiskt inte bor ute i det fria. Men samtidigt så är det ju tufft för henne att leva ute i det fria eftersom hon bott tillsammans med sin ägare hela sitt liv. Intressant dokumentär och framförallt debatten som den medförde. 
Bandet mellan Koko och hennes matte är i alla fall en jättefin historia. Men ack så hjärtskärande att allt Koko vill var att bli mamma men att dem inte lyckats med det. Aj det gjorde bara ont och man såg hur plågad hennes ägare var över att hon inte kunde fixa det för koko. 

Ni kanske har sett filmen på Youtube med gorillan som tecknar hur ledsen och förtvivlad hon är över att hennes kattkompis smitit och blev påkörd av en bil? Det var fina Koko det. Så sorgligt. Mitt hjärta svämmar över med känslor för denna fantastiskt fina gorilla! 

#1 - FrökenTV, bloggen om tv och film

wow, den måste jag se

Svar: Det tycker jag den var verkligen fin och lättsam då den bara var i en timme.
livinginfictionalworlds.blogg.se