King Arthur: Legend of the Sword (Comic Con 2016)

I denna moderna tolkning spelar Charlie Hunnam den legendariske kung Arthur. Det är kul att lite äldre historier nytolkas så att fler får upp ögonen för dem tycker jag. Denna version verkar otroligt actionfylld så jag antar att även den manliga tittarskaran skall lockas till denna legendariska historia. Ser spännande ut även om jag nog föredrar de mer historisk kostymdrama tolkningarna.

Vad tror ni om denna?  
 
#1 - Emelie Karlsson

Tyckte den såg jätte konstig ut faktiskt! Jag hade denna på min watchlist jätte länge, eftersom jag trodde det skulle bli något av det seriösare. En faktiskt historisk film, men nu ryker den nog därifrån!

Svar: Det trodde jag också men som jag sa är nog detta en nytolkning med actionfyllda scener just för att locka den manliga tittarskaran också. Men jag föredrar absolut den historiska dramat framför action dramat. Charlie Hunnam är dock en bra skådespelare så det skulle vara just för det som jag kommer att kolla på filmatiseringen tror jag :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - FrökenTV, bloggen om tv och film

tyckte väl att jag kände igen honom haha

Svar: Gillar Charlie Hunnam men är så osäker på denna filmen. Ska jag se den eller strunta i det och inbilla mig att alla kostymdrama versioner av den är de rätta :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Elsa

Oj vilken accent han har i denna filmen.
Älskar berättelsen om Arthur och Camelot, men trailern verkade så konstig i början... Får se om det blir något jag kommer titta på.

Svar: Samma här men vet inte heller om jag vill se denna version. :P
livinginfictionalworlds.blogg.se