Film/TV relaterade saker

Jag såg att mina fellow film och tv-serie bloggare gjorde denna som veckans tema för inte så längesedan och jag tänkte att detta kunde vara en kul grej att göra mellanåt här på bloggen. Eftersom jag äger så sjukt mycket merchendise av olika slag, kläder, autografer, filmer, tv-serier m.m så tänkte jag dela upp det så att det inte blir för mycket på en och samma gång. Som inledning tänkte jag presentera er för mina tv-serier som jag äger här hemma på DVD. 

Downton Abbey:
Samlade på dem i ordning men nu i julas så köpte mamma hem samlingsboxen till mig i julklapp eftersom den var billigare än att köpa de sista säsongerna för sig. Kanske köper hem dem ändå senare då det ser så konstigt ut i hyllan haha.


Buffy och Vampyrerna:
Jag vet inte hur många gånger jag har gjort en omtitt på denna serie och den blir nog bättre och bättre för varje gång.


Angel:
Spin-Off serien av Buffy och Vampyrerna men här får vi följa Angel efter att han lämnade Buffy och Vampyrerna serien. Även en del karaktärer från Buffy gästspelar

 
 The Tribe:

Detta är så kul att diskutera, för detta är en serie som man antingen följde slaviskt eller skippade helt under uppväxten. Den gick på Barnkanalen på eftermiddagarna och jag och en klasskompis skyndade alltid hem från skolan för att hinna se det senaste avsnittet tillsammans. Har ni sett den?


Land Girls:
Denna serie fann jag faktiskt för inte så länge sedan. Tror det var i början av förra året och jag slukade den helt.


The Tudors:
Jonathan Rhys Meyers som Henry VII. Ja tack! Såg hela säsong 1 när den gick på SVT men kände mig tvungen att köpa hem dem på DVD. Har endast fram till Säsong 3 men det ska det bli ändring på tycker jag för det är en bra om en hemsk serie. 

 
The Vampire Diaries
Av någon anledning, antagligen ekonomisk sådan, så slutade jag köpa in denna serie efter säsong 3. Men såklart en serie som jag planerar att komplettera.

 
Svärdet och Spiran samt En Ny Värld:
Två fantastiska mini-serier som visades på TV ca 2008. Svärdet & Spiran är en av mina absoluta favoriter proppfylld med fantastiska engelska skådespelare.

 
SMASH:
Slukade denna förra året och köpte direkt hem den på DVD så att jag kan köra marathon när jag helst vill och kan. Mycket bra serie om hur det är att hanka sig fram i teatervärlden. Fantastiska sångare och nummer.

 
Tre Kronor
Älskade serien när jag växte upp så jag var lite rädd för hur jag skulle ta emot den som vuxen men känslan sitter kvar där ännu och det är riktigt kul att se vissa scener då dem är inspelade precis vid min gamla skola.

 
Skilda Världar
Denna serie gick alltid på morgonen innan jag skulle dra till skolan så den kollade jag alltid på till frukost. Mindes inte så jättemycket av den men riktigt kul att kolla om på nu som vuxen.

 
Glee:
Samma sak hände med Glee. Boxarna var sjukt dyra när man skulle köpa dem och det rann ut i sanden men det innebär inte att jag slutade titta på serien även om jag inte sett de senaste säsongerna. Kommer säkert köpa hem dem och kolla om från början. 

 
Serier med endast 1 säsong:

Camelot - Åh vad jag gillade denna serie men det beslutades ganska snabbt att det endast skulle bli en säsong vilket är tråkigt den kunde ju ha blivit så bra.

The White Queen - Jättebra historisk serie om engelsk historia. Många bra skådespelare, även vår alldeles egna Rebecca Furgeson som har huvudrollen. Baserad på Philippa Gregorys bok  med samma namn.

En 4 för 3 - Svensk komedishow som jag bara älskar. Humorn var bra mycket roligare på 90-talets Sverige. 

 
Påbörjade Köpa-Hem-Projekt:

Sabrina Tonårshäxan - Må vara lite töntigt men Hey jag älskade den när jag växte upp och är mer än villig att kolla om på den.

Gilmore Girls - Åh Älskade Gilmore Girls. Som jag älskade dig när jag var yngre. Mamma och jag hade faktiskt varje söndag mamma-dotter tid när vi såg denna och diskuterade vad som hände.

True Blood - Såklart har jag även Säsong 1 och 2 men dem är nedpackade pga platsbrist. Men en serie som jag älskade men snabbt tappade intresset för tyvärr.

Wildfire - Hade aldrig trott att jag skulle gilla en serie med en häst som huvudroll. Eller ja relationerna människorna runtomkring var väl mer som lockade med serien. Tyvärr har jag inte köpt hem Säsong 2 ännu.

Game of Thrones - Köpte hem denna pga att alla pratade om serien. Tyvärr gillar jag den inte alls och funderar på om jag ska ge bort Säsong 1 till någon som vill se eller vill äga den på DVD.

Reign - Älskar, Älskar, Älskar denna serie och måste köpa hem resterande säsonger i framtiden. 

#1 - Elsa

Såg hela första säsongen av Wildfire när jag var yngre, minns att jag gillade den men har ändå inte fortsatt eftersom det finns så mycket annat som också lockar :)

Svar: Jo det är ju det att man vill se så mycket :D Men den är bra.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Elsa

Och Land Girls har jag velat se så länge! Kul att se att någon faktiskt har sett den :)

Svar: Ja det är inte så många som vet vilken den är. :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Saras Serieblogg

Hade ingen aning om att "Margaery Tyrell" (i GOT) är med i Tudors! ;)

Svar: Jupp hon är även med i filmen Casanova :D
livinginfictionalworlds.blogg.se