Serietips: The Paradise


Newcastle, 1875. Den unga Denise lämnar landsbygden och får jobb på norra Englands allra första varuhus, där hon gör kometkarriär – vilket inte ses med blida ögon av alla. Detta är berättelsen om hennes, kollegornas och kundernas liv, full av såväl drama som romantik.

Den här serien var en av de första som jag kollade på hos Netflix. Och då menar jag maraton kollade på. Jag älskar den enkla Denise som bara är sig själv, gör det hon gör och lyckas så totalt. Ja det är ingen dans på rosor och ja det hela kompliceras när hon faller för varuhusägaren själv. Det är drama, vänskap, starka kvinnor, kärlek, vad mer kan man säga. Mysig serie som påminde lite om Selfridge men ändå något alldeles eget.
#1 - Emelie Karlsson

Åh har sett att det här gått på tv, kanske ska ge det en chans!

Svar: Det tycker jag den är jättemysig :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - sandra

tack för tips!

Svar: Så lite så av någon anledning kom den tillbaka i huvudet just nu och jag kände att fler borde se den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Katrine Larsson

Denna serie verkade intressant, får nog ta och se den. :)

Svar: Det tycker jag den är riktigt mysig :D
livinginfictionalworlds.blogg.se