Säsongsrecension - Reign S3

 
När kung Francis hälsa sviker, kommer drottning Elizabeth av England, Marys kusin, att göra allt för att ta över hennes tron. Och Catherine gör allt i sin makt för att erövra makten och maktens män. Dessa tre drottningar har mycket gemensamt: deras riken står nu på spel. Vad krävs det av dem för att få behålla det dem älskar?

I säsong 3 får vi följa dessa starka kvinnors kamp från olika håll för att dem ska få behålla det dem håller kärt. Marys förtroende i Skottland existerar knappt, Catherine blir utmanövrerad av Narcisse och drottning Elizabeth kämpar inte bara om folkets kärlek utan för sin egen kärlek till Robert Dudley. Vi får även se Claude växa upp ordentligt och bli en självständig ung kvinna.
Förutom all maktkamp som pågår runtomkring i slottet så smyger det i denna säsong också omkring en mördare på gatorna. Något som Bash antar sig att lösa. En händelsefull säsong men som jag tyvär knappt minns början av då jag tog en riktigt långt paus. Men jag gillar den här serien och kan varmt rekommendera den. 
Något som jag uppskattat tidigare men som jag inte tycker att det för något till historien längre är allt detta övernaturliga som Bash håller på med, jag förstår att det är sånt man trodde på under denna tid, men det känns även som om det är något man proppat in i serien för att följa strömmen av det som är populärt på tv idag. Är det någon mer än jag som känner detta? 
#1 - Flisan

sv: jamen eller hur, älskar den serien :D