En Serielista

Nu när året börjar gå mot sitt slut, så tänkte jag sammanfatta lite hur jag ligger till i mitt serietittande. Vilka serier jag har avslutat, vilka jag startat på och vilka jag har kvar att titta ikapp på. Lite nördigt kanske men jag älskar att läsa igenom andras listor så varför inte göra en egen och få lite koll på samma gång? 

Brevid serierna står det en säsong och det är alltså den säsong som jag för tillfället ligger på. 


Pågående serier som jag måste titta ikapp på:
Gilmore Girls (omtitt) - Säsong 6 
Graceland - Säsong 1 
Jane The Virgin - Säsong 2 
Melissa & Joey - Säsong 3
Once Upon A Time - Säsong 5
Reign - Säsong 3
Supergirl - Säsong 1
The Fosters - Säsong 3
The Originals - Säsong 1
The Vampire Diaries - Säsong 6
Suits - Säsong 5
The 100 - Säsong 3

Avslutade serier/serier som jag sett klart alla avsnitt som finns:
Foyle´s War
Gilmore Girls - A Year In A Life
Gossip Girl
Land Girls
Victoria
The Paradise
Downton Abbey
Fuller House
Lost & Found Music Studios
Poldark
Outlander
Pitch
Baby Daddy
Shadowhunters

Serier som jag vill börja se:
The White Princess
Mr Robot
Scandal
Versailles
The Musketeers
Shameless
Timeless
Tutankhamun
Nashville



Tankar & Funderingar: Det jag kommer att satsa på är att försöka avsluta så många av de påbörjade serierna som jag kan innan jag startar nya. Självklart kommer jag se de nya avsnitten och nya säsongerna av dem som jag redan startat på.

Favoriterna just nu: Shadowhunters, Baby Daddy, Fuller House, Lost&Found Music Studios, Poldark, Outlander, The 100, Suits, Reign och Supergirl. Som ni ser är det en hel del favoriter med bland den här listan, så jag har mycket roligt att se fram emot i år. 

Vilka 3 serier skulle jag rekommendera någon att börja titta på?
Vilket svårt val men jag skulle nog välja Reign, Baby Daddy och Shadowhunters med The 100 som bubblare.
#1 - Katrine Larsson

Shameless är verkligen en bra maratonprojekt. :)

Svar: Ja jag har förstått det :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Felicia

Shameless!!!! Rekommenderar Skam också ;). Mr robot är bra också men väldigt mörk

Svar: Jo Skam kanske jag ska försöka ta som maratonprojekt nu när jag har semester men jag får se vad jag hinner med :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Emelie Karlsson

Vilken serie är på bilden längst ner till vänster???

Svar: Det är The Originals =)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Simon

The 100 är ju dock så jävla ojämn. Den blandar toppavsnitt med rent utsagt dåliga avsnitt allt för ofta. Den har ju dock en intressant grundstory som gör att fortsätter komma tillbaka!

Svar: Ja ojämn är den verkligen men precis som du säger så gillar jag grundstoryn och det är verkligen därför jag fortsätter, nu har jag inte hunnit se så mycket av säsong 3 men den känns rätt seg just nu och att den nöter på i gamla invanda fotspår.
livinginfictionalworlds.blogg.se