I Saw The Light (2015)

 
I SAW THE LIGHT är berättelsen om den legendariske countrysångaren Hank Williams, som under sin korta livstid skapade en av de främsta amerikanska musikskatterna. I filmen får vi följa hans snabba väg till stjärnstatus och de tragiska följder det får för hans hälsa och privatliv.

Jag kom över den här filmen när jag satt och läste recensionerna i en kvällstidning och tänkte att den där måste jag bara se. I recensionen stod det att Tom Hiddleston valde att sjunga och spela själv vilket jag blev väldigt nyfiken på. Tom är en riktigt bra sångare och jag tyckte att han gjorde Hank Williams rätta. Filmen i sig kunde ha varit bättre eftersom den nu gjordes i många korta scener och klipp istället för en liten mer sammanhängande tråd så att säga vilket gjorde att jag tappade intresset. Men det är en tuff historia med en lidande artist som kämpar med sitt beroende och samtidigt med omvärlden. Slutscenen var den som grep mig mest och även fast jag inte var ett så stort fan av filmen så fällde jag ändå ett par tårar. 

#1 - ♫♪ sandra

åh denna måste jag se, tack för tips!

Svar: Så lite så hoppas du gillar den :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

WHAT??? Den här har jag aldrig hört talas om haha, måste se!

Svar: Inte jag heller innan jag läste den recensionen :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Flisan

Denna vill jag se :D