Frågor & Svar - Downton Abbey


Vad är det bästa med Downton Abbey?
Förutom kläderna, skådespelarna och omgivningarna? Det är drama, oväntade vändningar och relationer.

Favoritsäsong?
Säsong 2. (om jag måste välja någon)

Favoritögonblick?
Vilken tuff fråga. Det finns så många godbitar att välja mellan. Allt?

Favorit bland dem kvinnliga karaktärerna?
Sybil och Rose

En kvinnlig karaktär du ej tycker om?
Sarah O´Brien. 

Favorit bland dem manliga karaktärerna?
Thomas, Tom och Matthew .

En manlig karaktär du ej tycker om?
Mr Greene och Richard Carlisle.

Favoritpar?
Sybil och Tom.

 
 
Karaktären du saknar mest?
Jimmy varför åkte du? Okej jag vet varför han åkte men hade det inte varit bra mycket roligare att se vad han skulle ha hittat på härnäst om han fick stanna? 

Favoritplats i Downton Abbey?
Ehm Downton haha.

Favoritvänskap?
Mrs Patmore och Daisy eller Thomas och Jimmy (och ja jag shippar dem fortfarande)

Favoritcitat?
"It´s not against the law to hope, is it?"

"I don´t belive in types, I belive in people"

"All that´s needed for evil to triumph is that good men do nothing."

"What is a Weekend?"

 
Favorit bland dem kvinnliga skådespelarna?
Joanne Froggatt, Michelle Dockery och Sophie McShera

Favorit bland dem manliga skådespelarna?
Rob James-Collier, Allen Leech, Dan Stevens. Med en bubblare hos Julian Ovenden 

Bästa Gästskådespelaren?
Cara Theobald, Paul Copley, Brendan Patricks och Gary Carr.

En scen som fick dig att gråta?
Denna serie har fått mig att gråta många gånger både av glädje och olycka så jag vågar inte välja just en specifik händelse. 

Roligaste karaktären?
Violet, Dowager Countess of Grantham. Men de andra kommer med små checka kommentarer dem med. 

Något du önskade aldrig hände?
Trots allt som händer känner jag faktiskt att de finns där av en anledning för att föra serien framåt och göra den intressantare så jag får nog säga att jag tycker den är bra precis som den är. 

Något du hoppas på inför denna säsong?
Jag måste verkligen börja göra dessa frågor innan serierna läggs ner haha. 

#1 - ♫♪ sandra

åh saknar lite faktiskt!

Svar: Jag med. Men fick alla säsonger i julklapp så det blir nog att kika på den någon gång när jag saknar det allt för mycket :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Katrine

Har länge funderat på att se den här serien, har hört så mycket bra om den. Sedan är ju Maggie Smith bara hon gör att jag vill se serien.

Svar: Tycker absolut att du ska se den. En av mina allra favoriter. Och Dame Maggie Smith gör verkligen ett fantastiskt jobb :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Elsa

Jag har bara sett fram tills början av säsong 4, och blir förvånad av att höra att Thomas är en favorit... Så som jag minns han var han jätte jobbig och elak mot de andra precis som O'Brien... :o Men han kanske blir bättre med tiden?

Svar: Jag ska inte säga något alls eftersom du inte sett det. Han karaktär är något av en tolkningsfråga kan jag bara säga men du får se vad som händer ;)
livinginfictionalworlds.blogg.se